۱۳۹۷/۰۸/۲۱
۶:۵۴ ب٫ظ

عمر خیرت موزیسین مصری در اجرای موسیقی‌اش در پنجمین شب بیست و هفتمین جشنواره و همایش موسیقی عربی بر صحنه بزرگ سالن اپرای مصر درخشید. خیرت نگاه شرکت کنندگان را به خود جلب کرد به گونه‌ای که در میان اجرای قطعات به شدت تشویق شد.

حضور خیره کننده عمر خیرت در شب‌های «موسیقی عربی» در قاهره

به گزارش الأمه:

 خیرت در این برنامه چند قطعه موسیقی مشهور را اجرا کرد و با استقبال زیاد حاضران روبه رو شد. از جمله قطعاتی که این نوازنده نواخت عبارتند از؛ «العرافه/فال بین»، «العطور الساحره/عطرهای جادویی»، «هی دی الحیاه/ این‌است زندگی»، «خلی بالک من عقلک/ حواست به عقلت باشد»، «تیمه حب/ بسیار عاشق»، «فی هوید اللیل/ در آرامش شب»، «مسئله مبدأ/ مسئله مبدأ»، «زی الهوی/ عشق اینگونه است»، «فیها حاجه حلوه/ چیز قشنگی دارد»، «اعدام میت/ اعدام مرده»، «النوم فی العسل/خوابیدن در عسل»، «عفواً ایها القانون/پوزش می‌خواهم ای قانون»، «مافیا»، «عارفه/پیشگو»، «البخیل و انا/ بخیل و من» و «قضیه عم احمد/ ماجرای عمو احمد» و چند ترانه و قطعه مشهور دیگر.
خیرت برنامه‌اش را با قطعه «۱۰۰ سنه سینما/صد سال سینما» به پایان برد.
پس از آن شرکت کنندگان از او درخواست کردند قطعه موسیقی «الخواجه عبدالقادر» را اجرا کند و او هم به خواسته‌شان جواب داد.
شرکت کنندگان همراه با نوازندگی خیرت، کلمات ترانه «عارفه» علی الحجار را تکرار می‌کردند.
گفتنی است اجرای برنامه موسیقی موزیسین بزرگ مصری عمر خیرت با استقبال گسترده علاقمندان به موسیقی از مصر و جهان عرب روبه رو شد به گونه‌ای که بلیت‌های برنامه‌اش در چند ساعت به فروش رفت. این جشنواره تا روز ۱۲ نوامبر ادامه خواهد یافت.
جشنواره بیست و هفتم موسیقی عربی که به ریاست دکتر مجدی صابر برگزار می‌شود، نام هنرمند مصری شادیه را برخود دارد و شاهد حضور چشمگیر آواز لبنانی در مقایسه با دیگر کشورها بود.
چهار خواننده در این جشنواره کشور لبنان را نمایندگی می‌کنند.
حضور لبنان در این جشنواره با برنامه عاصی الحلانی آغاز شد. ترانه‌های الحلانی با رقص دبکه لبنانی همراه بود. پس از آن رامی عیاش ستاره شب چهارم جشنواره بود. وائل جسار روز جمعه روی صحنه خواهد رفت و در سالن بزرگ اپرای قاهره ترانه‌های رمانتیکش را تقدیم حاضران خواهد کرد. حضور لبنانی در این جشنواره را هنرمند بزرگ ماجده الرومی روز دوشنبه آینده به پایان خواهد برد. ماجده پس از ۱۸ سال غیبت از این جشنواره امسال شرکت کرده و از او تقدیر خواهد شد.
همچنین در این جشنواره و همایش ۴۲ پژوهشگر موسیقی از ۱۶ کشور عربی و خارجی شرکت دارند.

 

منبع: شرق الاوسط