۱۳۹۹/۰۳/۲۰
۹:۴۵ ق٫ظ

حدود 10 روز پس از بازگشایی مسجدالنبی (ص)، زائران همچنان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک برای اقامه نماز به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

حضور زائران در مسجدالنبی (ص) با رعایت نکات بهداشتی

به گزارش الأمه:

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، متولیان حرمین شریفین پس از شیوع کرونا در عربستان، درهای مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را بستند و زائران امکان تشرف به این اماکن مقدس را نداشتند و تنها کارکنان مسجدالحرام می‌توانستند برای اقامه نماز جماعت به خانه خدا مشرف شوند.

با درخواست‌های مکرر مردم و به ویژه کاهش ابتلا به کرونا در مدینه منوره، درهای مسجدالنبی (ص) از هشتم شوال  روی زائران باز شد و جمعی از عاشقان زیارت به حرم نبوی مشرف شدند.

این روزها نیز ساعات اقامه نماز، مسجدالنبی (ص) بیش از هر زمانی شاهد حضور جمعیت است، به طوری که مردم برای اقامه نماز جماعت در حرم نبوی با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی از ساعت‌ها قبل حضور می‌یابند.

قبل از ورود به حرم نبوی، کارکنان حرم وضعیت سلامت زائران را بررسی می‌کنند به طوری که قبل از اذان صف‌های طولانی در ورودی‌های حرم تشکیل می‌شود و افراد پس از حضور، در موقعیت‌هایی که به وسیله خطوط قرمزی مشخص شده است تا زائران با رعایت فاصله اجتماعی به این مکان مقدس مشرف شوند، می‌نشینند. 

به ویژه برای نماز صبح که شبستان حرم نبوی مملو از جمعیت می‌شود و مسؤولان نیز بر رعایت فاصله نمازگزاران نظارت می‌کنند.

هنگام نماز ظهر نیز با وجود گرمای هوا در مدینه منوره، جمعی از زائران برای اقامه نماز حضور می‌یابند و سقف‌های متحرک در مدینه منوره برای ایجاد سایه باز می‌شود تا زائران به راحتی بتوانند به زیارت پرداخته و نمازشان را اقامه کنند.

حرم نبوی با دستور متولیان حرمین شریفین پس از اقامه نماز صبح بسته می‌شود و تا نیم ساعت قبل از اذان ظهر، تنها زائران امکان تشرف در فضای روز باز را دارند و حرم نبوی تا حدود ساعت ۲۲ به روی زائران باز است.

با این وجود مسجدالحرام همچنان بسته است و حدود سه ماه زائران از راه دور به زیارت می‌پردازند. همچنین وضعیت حج تمتع با وجود اینکه کمتر از سه هفته دیگر تا آغاز اعزام زائران خانه خدا باقی مانده است، هنوز از سوی سعودی‌ها مشخص نیست و برخی از کشورها همچون اندونزی و هند از حضور در حج سال جاری انصراف داده‌اند.

 

منبع: فارس