۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۴۶ ب٫ظ

هیئت عالی حزب دموکرات اجتماعی مصر سی درصد اعضای خود را به زنان اختصاص داد تا از این طریق زنان بتوانند بیشتر خواسته و نیازهای خود را مطرح کنند و بهتر بتوانند به حقوق به حقه خود دست پیدا کنند.

حضور سی درصدی زنان در حزب مردم‌سالاری

در طول اعتراضات مردمی کشور مصر زنان این کشور به شکل گسترده به خیابان‌ها آمدند و برای ساختن زندگی بهتر برای خود و خانواده‌هایشان دست در دست انقلابیون فریاد تغییر و اصلاح را سر دادند. این حضور گسترده و فعال نشان داد که زنان نقش تعیین کننده‌ای در رویدادهای انقلابی بازی می‌کنند. زنان مصری نه تنها خود در اعتراض‌های خیابانی شرکت می‌کردند بلکه مردان را نیز تحریک می‌کردند که در این اعتراض‌ها شرکت داشته باشند. آن‌ها همچنین در سایت‌های مختلف اینترنتی مطالبی را می‌نوشتند که با تصویر ما از زن عرب بسیار متفاوت است. در واقع این وبلاگ‌ها و مطالب منتشر شده در آن همگی نشان از آگاهی بالای زنان در سطح وسیع می‌باشد. زنان شجاعی که قصد دارند با قدرت هر چه تمامتر به پیش بروند و هرگز به روزهای استبداد و خفقان بازنگردند.  

به نقل از روزنامه اینترنتی الاهرام، اینک پس از به ثمر رسیدن اولیه انقلاب، هیئت عالی حزب مردم‌سالاری اجتماعی مصر سی درصد اعضای خود را به زنان اختصاص داد تا از این طریق زنان بتوانند بیشتر خواسته و نیازهای خود را مطرح کنند و بهتر بتوانند به حقوق به حقه خود دست پیدا کنند.

این روزنامه همچنین نوشت که منی ابوالغار هماهنگ کننده کمیته زنان در حزب مذکور گفته است که حزب مردم‌سالاری از انجام این کار دو هدف را دنبال می‌کند. اول هدفی است بلند مدت و آن این که حزب می‌خواهد برای زنان فرصتی را فراهم کند که در آن زنان بتوانند مانند مردان در کمیسیون‌های مختلف این حزب شرکت داشته باشند و به حقوق خود دست پیدا کنند. دومین هدف از این تصمیم تاثیر کوتاه مدت آن است که با انجام این کار زنان حداقل یک سوم کمیسیون‌های اصلی را در اختیار خواهند گرفت.

 

زمان انتشار : 1391-02-10