۱۳۹۷/۰۸/۲۱
۶:۵۹ ب٫ظ

آقای دکتر موفق یحیی رییس دانشگاه فنی شمال با مرکزیت موصل با آقای مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و نماینده فرهنگی کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.

حضور هیاتی از دانشگاه فنی و حرفه ای موصل در کنسولگری ج.ا.ا در اربیل

به گزارش الأمه:

دکتر موفق یحیی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه کنسولگری اربیل به ارتباطات بین دانشگاهی ، سفرش به تهران و بازدید از نمایشگاه نانو تکنولوژی را ارزنده دانسته و پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران را ستود.

رییس دانشگاه فنی موصل و هیات همراه برای اولین بار به تهران سفر کردند با ابراز خرسندی ، ظرفیت های علمی و آموزشی ج.ا.ا را فرصت مناسبی برای دانشگاه فنی شمال دانسته و بر ضرورت توسعه روابط تاکید کرد.

جناب آقای عبادی نیز در این دیدار آمادگی کامل نمایندگی را  برای  گسترش روابط بین دانشگاهی  اعلام نمود.

وی بیان نمود یکی از ویژگی های دانشگاه های فنی و حرفه ای تربیت دانشجویان کارآفرین است که علم و صنعت را با هم در آمیخته و می تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه باشد از این رو باتوجه به نیاز جدی استان نینوا عراق به این قشر از تحصیل کرده ها ، پیوند بین مراکز مرتبط امری ضروری و نمایندگی به آن اهتمام دارد.

آقای مرتضی عبادی در پایان این دیدار با تسلیم دعوتنامه ای از سوی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای تهران،  از ریاست دانشگاه دعوت کرد در راس هیاتی از دانشگاه فنی و حرفه ای  دیدن نمایند.

از جمله مفاد تفاهم نامه ، اعزام 15 نفر از اساتید برای گذراندن دوره های آموزشی، اعزام دانشجو جهت بازدید از ایران، خرید تکنولوژی نانو از شرکت های ایرانی به جای شرکت های چینیمی باشد.

دانشکده های دانشگاه فنی شمال در شش استان عراق توزیع و حدود ۲۰۰۰۰دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد