۱۳۹۷/۰۸/۲۷
۸:۴۲ ب٫ظ

مردم فرانسه تظاهراتی را در حمایت از فلسطینی و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در پاریس برپا کردند.

حمایت از فلسطین در خیابان های پاریس

به گزارش الأمه:

 شماری از مردم فرانسه به درخواست از سازمان های مدنی روز گذشته(شنبه 26 آبان) در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها عبارت های «اسرائیل را تحریم کنید»، «نه به محاصره غزه»،«درود فلسطین»، «کشتار در حق کودکان فلسطین را متوقف کنید»، نوشته شده بود، در میدان «سنت میشیل» تجمع کردند.

شرکت کنندگان با انتشار بیانیه ای خواستار توقف کشتار در حق ملت فلسطین، لغو محاصره تحمیلی بر نوار غزه از سال 2006 و مجازات مسئولان اشغالگر شدند.

پس از دستیابی به آتش بس با میانجی گری مصر، هفت فلسطینی به علت نفوذ نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به عمق نوار غزه و هفت فلسطینی دیگر در نتیجه حملات هوایی و توپخانه ای ارتش صهیونیستی به غزه شهید شدند.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی نوار غزه از سال 2007 میلادی و پس از پیروزی حماس در انتخابات در محاصره قرار داد و سازمان های امدادرسانی بین المللی و خبرنگاران خارجی از این زمان نتوانستند وارد غزه شوند. محاصره بر نوار غزه از سال 2008 میلادی به علت درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی افزایش یافت و برای خاتمه این درگیری توافقنامه شش ماه ای بین دوطرف و 12 گروه مسلح دیگر منعقد شد که متعهد شدند که به عملیات مسلحانه در خاک یکدیگر دست نزند، اما این توافقنامه دوامی نداشت و در 27 دسامبر 2008 میلادی رژیم صهیونیستی به مواضع حماس در غزه حمله کرد. این جنگ 22 روزه ادامه یافت و خسارت های هنگفتی انسانی و مادی بر نوار غزه وارد آمد؛ به طوری که تعداد کشته شدگان این جنگ یکهزار و 434 نفر اعلام شد.

رژیم صهیونیستی در 18 ژانویه 2009 به طور یکطرفه اعلام آتش بس کرد و مدعی شد به اهداف مورد نظر خود رسیده است.این درحالی است کهنوار غزه همچنان در محاصره قرار دارد و از تشدید این محاصره کاسته نشده است.

 

منبع: شبستان