۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۶:۲۳ ب٫ظ

در ادامه این متن می‌خوانیم: همان‌طور که نطق حضرت زینب(س) باعث رسوایی حکومت یزیدیان شد، اشعار این هنرمند جوان نیز مردم جهان را با واقعیتهای امروز بحرین آشنا می کرد و این امر دستگیری و شکنجه وی را رقم زد.

حوزه هنری به مناسبت شکنجه شاعره بحرینی بیانیه صادر کرد

حوزه هنری در پی اعتراضات مردم بحرین و شکنجه آیات القرمزی شاعره انقلابی بحرین بیانیه‌‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شکنجه آیات القرمزی شاعره انقلابی بحرین که در روزهای اخیر به‌طرز فجیعی توسط حکومت آل خلیفه صورت گرفت دل هرآزاده‌ای را به درد می آورد؛ این شاعره در چند ماه اخیرپیوند ناگسستنی با میدان اللولوء داشت و شعر او تیری سهمگین بر پیکر نحیف حکومت بحرین بود اما عوامل و ایادی حکومتی، وی را باغیر انسانی‌ترین روشها شکنجه کردند.

در ادامه این متن می‌خوانیم: همان‌طور که نطق حضرت زینب(س) باعث رسوایی حکومت یزیدیان شد، اشعار این هنرمند جوان نیز مردم جهان را با واقعیتهای امروز بحرین آشنا می کرد و این امر دستگیری و شکنجه وی را رقم زد.

در بخش دیگری از این نوشته آمده است: حضور هنرمندان و ورزشکاران بحرینی در صفوف اول مبارزه با استبداد و خودکامگی رژیم بحرین را بر آن داشت تا برخورد خشنی را با آنان داشته باشد. سرکوب تظاهرات مسالمت‌ آمیز پیروان اهل‌ بیت علیهم السلام به شکلی بسیار وحشیانه و خشونت‌ بار که شکنجه این هنرمند بحرینی نمونه بارز و آشکار آن است، از آینده تیره کسانی خبر می‌دهد که بر این ملت رنج‌ دیده تسلط یافته‌اند.

بیانیه حوزه هنری یادآور می‌شود: در اینکه این جنایتها در بحرین با حمایت و رضایت آمریکا صورت می‌گیرد تعجبی نیست زیرا دوگانگی سردمداران نظام لیبرال دمکراسی در برخورد با حوادث بر کسی پوشیده نیست، تعجب از رسانه‌های ظاهرا آزادی است که بر مظلومیت مردم بحرین چشم بسته‌اند و از انعکاس فاجعه انسانی در این جزیره کوچک خودداری می‌کنند.

همچنین می‌خوانیم: کشتار مسلمانان عزیز بحرین به‌خصوص حادثه اخیر بسیار دلخراش و ناراحت کننده است اما این خونها باعث باروری درخت اسلام‌خواهی مردم بحرین خواهد شد و ایادی دیکتاتورحاکم بر بحرین از این کشتارها بهره‌ای نخواهند برد و نخواهند توانست حرکت عظیم این ملت را متوقف کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: حوزه هنری از همه اندیشمندان و هنرمندان آزاده جهان اسلام مخصوصا اتحادیه نویسندگان عرب می‌خواهد با واکنش در خور به شکنجه این شاعر فرهیخته عرب به مسئولیت نخست خود در پاسداری از حقوق نویسندگان و اندیشمندان عمل کنند.

 

زمان انتشار : 1390-02-03