۱۳۹۷/۰۲/۰۸
۵:۵۰ ب٫ظ

این برنامه که در دانشکده تحقیقات اسلامی دانشگاه الازهر برگزار خواهد شد سعی دارد این هنرها را از آسیب جهانی‌سازی و معضلات بازار رقابتی مصون دارد و در حفظ آن برای آیندگان بکوشد. جلسات بحث و گفتگوی این برنامه با گرد هم آوردن جوانان مناطق مختلف مصر قصد دارد سطح فرهنگ و دانش این افرا

خانه های فرهنگ مصر به دنبال ارتقای سطح فرهنگ و هنر مردم

ادراه کل فرهنگ جوانان و کارگران، وابسته به اداره مرکزی تحقیقات و پژوهش‌های هیئت کل خانه‌های فرهنگ مصر قصد دارد برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را در زمینه رشد و پرورش فرهنگ در کشور خود، مصر برپا کند. این سلسه برنامه‌ها شامل جلسات بحث و گفتگو، کارگاه‌های آموزشی و برگزاری جشن‌هایی در زمینه فرهنگ می‌شود.

به نقل از سایت الشروق این برنامه‌های فرهنگی قرار است زیر نظر سعد عبدالرحمن رئیس هیئت‌ کل خانه‌های فرهنگ مصر اداره شود. هدف از برگزاری این نشست‌ها و جلسات بحث و گفتگو بالا بردن سطح فرهنگی جوانان و کارگران است.

الشروق در ادامه گزارش خود درمورد این برنامه‌ها نوشت که این فعالیت‌های فرهنگی به هنرهای دستی نیز توجه داشته است و قصد دارد برخی از کارگاه‌های آموزشی خود را به پرورش مهارت‌های دستی اختصاص بدهد. این کارگاه‌ها همچنین قصد دارند با توجه به این حرفه‌های دستی آن‌ها را مدرن و به روز کنند تا از این طریق مانع از بین رفتن و فراموش شدن این انواع هنری و بومی بشوند. در همین راستا برنامه مذکور قصد دارد با تشویق افراد و افکار جامعه نسبت به این هنرهای دستی آنها را به سمت استفاده از تکنولوژی‌های روز در ساخت و تهیه این هنرهای بومی و فلکلور سوق دهد. این برنامه که در دانشکده تحقیقات اسلامی دانشگاه الازهر برگزار خواهد شد سعی دارد این هنرها را از آسیب جهانی‌سازی و معضلات بازار رقابتی مصون دارد و در حفظ آن برای آیندگان بکوشد. جلسات بحث و گفتگوی این برنامه با گرد هم آوردن جوانان مناطق مختلف مصر قصد دارد سطح فرهنگ و دانش این افراد را بالا ببرد.

بزرگداشت پیروزی‌های اکتبر سال 1973، جلسات شب شعر و نمایشگاه از دیگر فعالیت‌های این برنامه خواهد بود. جلسه‌ای نیز پیرامون اهمیت مسائل حساس جامعه و اندیشه کارشناسان درمورد آن‌ها و تلاش برای یافتن راه حل از طریق گفتگو از دیگر برنامه‌های این فعالیت فرهنگی است. 

 

زمان انتشار : 1391-02-17