۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۱۱:۴۷ ق٫ظ

"خالد درمان" یکی از سربازان دستگیر شده بوسیله انقلابیون گفت: از ما خواسته شد که عقب نشینی کنیم. یکی دیگر از سربازان نیز از خارج شدن کنترل مصراته از دست نیروهای قذافی خبر داد.

خروج نیروهای قذافی از مصراته/ ادامه حملات غرب به طرابلس

خروج نیروهای قذافی از مصراته و ادامه حملات ناتو به طرابلس از مهمترین تحولات لیبی است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع خبری اعلام کردند: سربازانی که بوسیله انقلابیون دستگیر شده اند از دریافت دستوراتی از ارتش قذافی برای ترک مصراته خبر دادند. این موضوع نشانه این است که تحولاتی سرنوشت ساز ممکن است در عرصه جنگ لیبی رخ دهد.

"خالد درمان" یکی از سربازان دستگیر شده بوسیله انقلابیون گفت: از ما خواسته شد که عقب نشینی کنیم. یکی دیگر از سربازان نیز از خارج شدن کنترل مصراته از دست نیروهای قذافی خبر داد.

ازسوی دیگر "خالد الکعیم" معاون وزیر خارجه لیبی بیان کرد: اوضاع مصراته آرام خواهد شد و امور به قبایل اطراف شهر سپرده خواهد شد و ارتش لیبی از آن خارج خواهد شد.

وی افزود: قبایل مصراته جایگزین می شوند و ارتش لیبی از شهر خارج می شود زیرا وضع کنونی قابل تحمل نیست. اوضاع در مصراته به پایان خود نزدیک شده بود اما حملات هوایی روند آن را تخریب کرد.

از سوی دیگر هواپیماهای ناتو اهدافی را در مرکز طرابلس در بامداد امروز بمباران کردند. "موسی ابراهیم" سخنگوی حکومت لیبی گفت: سه نفر در انفجار بسیار قوی در پارکینگ ماشین ها در مجتمع "باب العزیزیه"-جایی که احتمال می رود قذافی درآن پنهان است- کشته شدند.

منابع خبری اعلام کردند که باب العزیزیه را دیواری احاطه کرده و سربازان در برجگهای اطراف آن به نگهبانی مشغول هستند.

از سوی دیگر "مایک مولن" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از نابود شدن حدود چهل درصد توان گردانهای قذافی خبر داد. "جای کارنی" سخنگوی کاخ سفید درباره سفر "جان مکین" سناتور جمهوری خواه به لیبی، گفت: مردم لیبی هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند و آمریکا دخالتی در این باه نمی کند.

خبر دیگر اینکه منابع نزدیک به "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه اعلام کردند که وی قصد دارد بزودی از بنغازی مقر انقلابیون لیبی دیدار کند. احتمالا این دیدار در اوایل مه صورت خواهد کرد و سارکوزی علاقه مند است که دراین سفر "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس هم در مصاحبت وی باشد.

 

زمان انتشار : 1390-02-03