۱۳۹۹/۰۲/۱۵
۶:۱۴ ب٫ظ

فلسطینی ها با سریال های رمضانی شبکه "ام بی سی" عربستان سعودی که به عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت می کند، به شکل گسترده ای مخالفت کرده و خواستار توقف پخش سریال های "مخرج ۷" و "اُم هارون" شدند.

خشم فلسطینی‌ها از سریال‌های شبکه سعودی mbc

 به گزارش الأمه:

فلسطینی ها با سریال های رمضانی شبکه "ام بی سی" عربستان سعودی که به عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت می کند، به شکل گسترده ای مخالفت کرده و خواستار توقف پخش سریال های "مخرج ۷" و "اُم هارون" شدند.

مردم فلسطین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خدمتی مجانی به اشغالگران برای تداوم تجاوز استعمارگرانه آن به ملّت فلسطین می دانند.

از دیدگاه فلسطینی ها، این عادی سازی روابط ضربه ای بر پیکر ملت فلسطین بوده و به مسلئه فلسطین و حقوق ملّی ضرر می رساند و با تصمیمات نشست های عربی و اسلامی در تعارض است.

جبهه دموکراسی آزادی فلسطین

جبهه دموکراسی آزادی فلسطین با اشاره به مخالفت و خشم ملت عربی و اهالی هنر از سریال های "مخرج ۷" و "ام هارون" و تعامل مثبت و حماسی ملت با سریال مصری "النهایة" که آزادی قدس و نابود رژیم اشغالگر اسرائیلی را به تصویر می کشد، گفت: این مسئله به وضوح مؤکد این است که ملت های عربی همچنان مخالف تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که به تجاوز خود علیه ملت فلسطین و حقوق ملّی آن ادامه می دهد، هستند و امیدوارند که اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر و نژاد پرست نابود شود.

این جبهه در نشست وزیران امور خارجه کشور های عربی از اتحادیه عرب خواست که تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را متوقف کرده و در تمامی زمینه ها با آن قطع رابطه و برای الزام آن به رعایت تصمیم های نشست ۰عربی، آن را منزوی کند.

کمیته مقاومت فلسطین

کمیته های مقاومت فلسطین گفت: دشمن صهیونیستی به تلاش های مستمر خود برای نابودی تمامی انواع مقاومت عربی در امتداد وطن عربی ادامه می دهد و این کار را از طریق عادی سازان روابط و نظام های عربی وابسته و رسانه ها انجام می دهد. رسانه ها با انواع امکانات و شیوه های خبیث به دنبال کاهش آگاهی عربی و زیبا نشان دادن چهره دشمن صهیونیستی هستند که سریال "ام هارون" آخرین مورد نیست که ناامیدانه برای ایجاد توهم همزیستی مسالمت آمیز با دشمن تلاش می کند.

کمیته مقاومت تأکید کرد: سریال "ام هارون" نوعی عادی سازی روابط فرهنگی و هنری و تلاشی ناامیدانه برای از بین بردن آگاهی عربی و قانع کردن آن به مشروعیت غصب سرزمین فلسطین است، لذا آزادگان امت باید به مسئولیت خود عمل کرده و مانع این عادی سازی روابط شوند.

این کمیته افزود: مقاومت تمامی اقشار ملت های عربی و اسلامی در برابر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دلیلی بر ایمان امت عربی به عربی بودن فلسطین از رودخانه تا دریاست و درگیری با این دشمن بر سر خود سرزمین است نه مرز های آن و آنچه با زور غصب شده تنها با زور باز پس گرفته می شود.

جنبش حماس

عبد اللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس گفت: رژیم صهیونیستی، دشمن باقی خواهد ماند؛ چرا که آن سارق حقوق ملت فلسطین و مقدسات امت است.

وی در صفحه توئیتر خود در واکنش به پخش سریال های رمضانی که به عادی سازی روابط دعوت می کند، نوشت: تمامی فریاد های عربی و اسلامی که عدالت مسئله ما را تأیید کردند، فریاد انسان های آزاده و عزّتمند بوده و نشانگر اصالت عربی آن است و خطرساز بودن رژیم اسرائیل را در محافل امت درک می کند.

وزیر فرهنگ فلسطین خواستار توقف سریال های شبکه عربستانی شد

عاطف ابو سیف وزیر فرهنگ فلسطین گفت: در ایام ماه رمضان سریال هایی از ماهواره های عربی پخش می شود که به روایت ملی عربی از مبارزه با سرقت فلسطین اهانت کرده و تاریخ را تحریف می کند و مشروعیت آن را به تصویر می کشد. این اقدام در جهت منافع رژیم اشغالگر و عادی سازی روابط با آن انجام می گیرد.

وی خواستار توقف پخش اینگونه سریال ها شد که روایت فلسطینی و عربی را نقض می کند و آن را خدمت به دشمن و بازار گرمی دروغ های آن دانست که از روحیه آزادی عربی و موضع ملت عربی به دور است.

نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین

فتحی القرعاوی نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین پخش سریال های عادی سازی روابط را اثبات حق برای کسی دانست که صاحب حق نیست.

وی افزود: سریال های عادی سازی روابط، تلاشی آشکار در پشت پرده هنر و فرهنگ برای حذف حق ملّت فسطین در سرزمین و وطن خود است و این سریال ها ارتباطی با هنر و سینما ندارند.

القرعاوی از سیاستمداران و گروه های فلسطینی خواست برای توقف این سریال ها اقدام کنند و به خاطر تحریف حقایق علیه شبکه "ام بی سی" شکایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین

داود شهاب مسئول دفتر رسانه جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: شبکه "ام بی سی" به دنبال ایجاد مسمومیت فرهنگی در میان امت عربی و اسلامی است و بیشتر برنامه های آن حمله به ارزش های اصیل اسلامی و عربی است.

جبهه مردمی آزادی فلسطین

جبهه مردمی آزادی فلسطین اقدام تحریک آمیز و تنفر آمیز شبکه عربستان سعودی علیه ملت فلسطین را محکوم کرد و گفت: ترویج عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل همزمان با توسعه اشغالگری و حمله وحشیانه علیه ملت ما  و تهدید به مصادره اراضی بیشتر در کرانه باختری انجام می گیرد.

این جبهه ملت های عربی در کشور های حاشیه خلیج فارس و نیرو های ملّی و قومی را به مخالفت با این برنامه و دعوت به توقف ان فراخواند و گفت: این برنامه بیانگر موضع طرفداران شکست خورده صهیونیسم است و ارتباط با اعراب اصیل ندارد.

 

منبع: حوزه نیوز