۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۰۵ ب٫ظ

سخنگوي كاخ سفيد در موضعي كه نشان از غافلگيري واشنگتن داشت، در واكنش به توافق آشتي ملي فلسطين، حماس را سازماني تروريستي خواند و از آن خواست تا موجوديت رژيم صهيونيستي را به رسميت‌ بشناسد.

خشم و تعجب آمریکا از امضای توافق آشتی ملی فلسطین

«تامي ويتور» سخنگوي كاخ سفيد در واكنش به امضاي توافقنامه اوليه آشتي ملي فلسطين (حماس و فتح) از آن استقبالي بسيار سرد به عمل آورد.

خبرگزاري رويترز اين استقبال را همراه با بهت و تعجب دانست و نوشت: آمريكا از آشتي ملي جنبش‌هاي فتح و حماس با تعجب و خشم استقبال كرد و حماس را سازماني تروريستي دانست.

سرانجام پس از ماه‌ها كش‌وقوس و سنگ‌اندازي رژيم صهيونيستي و آمريكا، جنبش فتح و حماس ديروز چهارشنبه (28 آوريل) توافقنامه اوليه آشتي ملي را كه با حمايت مصر از مذاكرات آن، تهيه شده بود، در قاهره امضا كردند.

سخنگوي كاخ سفيد براي تخريب آشتي ملي فلسطيني‌ها ادعا كرد: آمريكا، آشتي ملي فلسطين را بر اين اساس كه صلح را تقويت كند تأييد مي‌كند ولي حماس سازماني تروريستي است.

وي در ادامه ادعاي خود افزود: براي اينكه دولت آتي فلسطين نقشي سازنده در تحقق صلح داشته باشد بايد اصول كميته چهارجانبه صلح خاورميانه را بپذيرد و به توافقنامه‌هاي پيشين احترام بگذارد و اسرائيل را به رسميت بشناسد.

اين در حالي است كه سخنگويان مختلف كاخ سفيد تصريح كرده‌اند آمريكا چيزي از جزئيات اين توافقنامه نمي‌داند و براي ارزيابي آن بايد از جزئيات آن آگاه شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01