۱۳۹۷/۰۴/۲۴
۳:۴۱ ب٫ظ

خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، اهانت به ساحت مقدس امام زمان (عج) را محور سخنان خود قرار داده، آن را محکوم کردند و از مسئولان رسانه ای و دستگاه قضا خواستند به این مسئله رسیدگی کرده و مانع هتک حرمت به مقدسات شوند.

خطبای جمعه لبنان اهانت به ساحت امام زمان (عج) را محکوم کردند

به گزارش الأمه به نقل از حوزه:

 خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، اهانت به ساحت مقدس امام زمان (عج) را محور سخنان خود قرار داده، آن را محکوم کردند و از مسئولین رسانه ای و دستگاه قضا خواستند به این مسئله رسیدگی کرده و مانع هتک حرمت به مقدسات شوند.

شیخ یاسین: اهانت به مقدسات محکوم است و باید رسیدگی شود

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه اقدام برخی رسانه لبنانی را در اهانت به مقدسات محکوم کرد و این اقدام را موجب شعله ور شدن آتش درگیری مذهبی و طایفه ای دانست.

وی خواستار رسیدگی سریع و دقیق و مجازات افرادی که در این اهانت دست داشتند، شد.

شیخ یاسین یاد آور جنگ 33 روزه لبنان و پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی شد و گفت: این پیروزی امید را به ملت های عربی و اسلامی بازگرداند و بر این واقعیت تاکید کرد که فلسطین تنها از طریق مقاومت قابل بازگشت است.

شیخ قبلان نسبت به هتک حرمت مقدسات هشدار داد

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در خطبه نماز جمعه گفت: امت باید منکر اخلاقی، منکر سیاسی، فساد و قرارداد های فاسد و رسانه های هوس باز و بی بند و بار که با مال حرام اداره می شود، نپذیرند.

وی ادامه داد: مردم باید از ارزش ها و اخلاقیات حمایت کرده و مانع فعالیت دلالان رسانه ای و برنامه های بی ارزش که هدفشان بی احترامی و توهین به مقدسات است، شوند؛ به ویژه شبکه های رسانه ای که با دین و ارزش ها با خباثت و پلیدی تعامل می کند.

مفتی جعفری به شدت نسبت به بازی رسانه های کافر که به مقدسات هتک حرمت می کنند و از طریق برنامه های مبتذل موجب کینه توزی می شوند و با ارزش ها تجارت می کنند و به اسم آزادی مرتکب جنایت و بی احترامی به ارزش ها می شوند، هشدار داد.

شیخ شریفه: اهانت به امام زمان (عج) محکوم است

شیخ حسن شریفه دبیرکل  اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه اهانت یکی از شبکه های تلویزیونی لبنان به امام زمان (عج) را محکوم کرد و آن را موجب بروز فتنه در این کشور دانست.

شیخ شریفه از مسئولان رسانه و دستگاه قضا خواست این مسئله خطرناک را مورد توجه قرار داده و برای جلوگیری از اهانت به ادیان تلاش کنند.

شیخ دعموش: محور مقاومت در حال پیشروی است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: روند حوادث منطقه با وجود ویرانی هایی که متجاوزان در یمن، سوریه و غیر آن به وجود آورده اند، به نفع محور مقاومت است و در جهت منافع محور آمریکایی اسرائیلی سعودی نیست.

وی ادامه داد: دستاورد های بزرگ سوریه، ثبات و پایداری حماسی یمن، شکست آمریکا و عربستان سعودی در عراق، عدم وجود شریک فلسطینی برای توجیه قرارداد قرن و آمادگی ایران برای مقابله با جنگ اقتصادی، رسانه ای و سیاسی آمریکا نشان می دهد که محور مقاومت در حال پیشروی است.

شیخ دعموش اشاره کرد: هدف از قرارداد قرن، حذف کامل مسئله فلسطین از طریق همکاری آشکار و پنهان آمریکا و اسرائیل با برخی کشور های عربی در رأس آن عربستان سعودی است.

وی افزود: تا زمانی که ملت فلسطین متمسک به مقاومت باشند و تسلیم نشود و دست از اصول خود بر ندارد، این قرارداد اجراهی نخواهد شد؛ چراکه ممکن نیست ملت فلسطین در توطئه علیه سرزمین، ملت و حقوق خود مشارکت کند.

شیخ حبلی: اهانت به امام زمان (عج) محکوم است

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه اهانت یکی از برنامه های تلویزیونی لبنان به امام زمان (عج) را محکوم کرد و از رسانه این کشور خواست که اخلاقیات شغلی را حفظ کرده و از برانگیختن اختلافات مذهبی و طایفه ای دوری کنند.

شیخ حبلی اشاره کرد: پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه مقدمه ای برای پیروزی هایی بود که محور مقاومت از یمن و عراق گرفته تا سوریه و فلسطین اشغالی تحقق بخشید.

وی با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در "درعا" و بیرون راندن تروریست ها از این کشور، گفت: جنگ با تروریسم در سوریه در آستانه اتمام است و طرح تجزیه سوریه با فروپاشی گروهک های تروریستی که از سوی آمریکا و اسرائیل و پول کشور های عربی حمایت می شد، با شکست مواجه شد.

شیخ حبلی به ملت یمن به خاطر برپایی راهپیمایی "فریاد علیه مستکبرین" و مبارزه با متجاوزین سعودی در شهر الحدیده درود فرستاد.