۱۳۹۸/۰۷/۱۱
۱۰:۱۱ ق٫ظ

دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی با حضور هنرمندانی از ایران، ایتالیا و لبنان کار خود را با مراسمی در آمفی تئاتر دانشکده هنر دانشگاه لبنان آغاز شد.

دانشگاه دولتی لبنان میزبان مجسمه‌سازانی از ایران و ایتالیا

به گزارش الأمه:

در مراسم گشایش دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، «محمد حسنی الحاج» رئیس دانشکده هنر لبنان گفت: این دانشکده توانسته برای دومین سال پیاپی میزبان مجسمه سازانی از خاستگاه تمدن های بزرگ مانند ایران و ایتالیا باشد. هدف ما استفاده از تجربیات کشورهایی است که در این هنر صاحب مهارت و تجربه هستند تا بتوانیم الگوهای مناسبی را به دانشجویان رشته هنر ارائه دهیم.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان در نشستی که پیش از افتتاحیه این مراسم برگزار شد، بر عزم و اراده قوی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی و فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد.

لبنان میزبان مجسمه‌سازانی از ایران و ایتالیا" href="https://img9.irna.ir/d/r2/2019/10/02/3/156667878.jpg" data-fancybox="gallery">

وی در این نشست که با حضور رئیس دانشکده هنر، برخی اساتید این دانشکده و نیز تعدادی از مجسمه سازان ایرانی از جمله محمدرضا ذبیح الله زاده، شهریار رضایی و مهدی سلحشور برگزار شد، از حسن نیت و میزبانی دانشگاه لبنان به رغم وجود مشکلات اقتصادی در این کشور تشکر کرد.

مونیکا زکا مدیر مرکز فرهنگی ایتالیا در لبنان نیز در دیدار با هنرمندان ایرانی، سابقه تمدنی بزرگ و برخورد خوب ایرانیان را ستود.

 

منبع: ایرنا