۱۳۹۹/۰۳/۲۰
۷:۵۸ ق٫ظ

در روز ملی «آشپزخانه سوپ مسلمان» در سال ۲۰۲۰، جمعی از داوطلبان مسلمان در مسجد هدایت، دور هم جمع شده و بیش از ۱۴۰۰ وعده غذایی را برای نیازمندان آماده ساختند.

داوطلبان مسلمان مسجد نیوزیلند، به صدها نفر غذارسانی کردند

به گزارش الأمه:

داوطلبان مسلمان در مسجدی در شهر اوتاگو در نیوزیلند، صدها نفر را غذارسانی کردند.

روز ملی «آشپزخانه سوپ مسلمان » به سال ۲۰۲۰، یک هفته پس از پایان ماه مبارک رمضان برگزار شد و در این روز مسلمانان بر امور خیریه که یکی از ستون اصلی اسلام می‌باشد تاکید کرده و به بیش از هزار نفر غذارسانی کردند.

این رویداد از سال ۲۰۰۳، یعنی زمان آغاز پروژه تاکنون هزاران نیازمند را در منطقه غذارسانی کرده است. دانشجویان مسلمان موسسه پلی تکنیک رنسلر پروژه سوپ غذا را راه اندازی کردند و جامعه اسلامی اوتاگو در مرکز الهدایت در لاتام مشغول آماده سازی بیش از ۱۴۰۰ وعده غذایی در یک روز برای پناهگاه‌های بی خانمان ها و افراد نیازمند شدند.

اوزما پوپال ، مدیر پروژه آشپزخانه سوپ مسلمان، در مورد چالش های بی نظیری که باید با وجود شیوع ویروس کرونا به آن ها غلبه می‌کردند و در عین حال وعده‌های غذای رایگان را تهیه و تحویل می‌دادند برای حاضرات توضیح داد.

گفتنی است محدودیت تجمع ناشی از شیوع کرونا ا زظهر جمعه ۲۹ می ۲۰۲۰، از ۱۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش یافته و نیم ساعت بعد حدود ۶۰ نفر در نمازخانه مسجد اجتماع کردند.  

دکتر محمد رضوان، رئیس انجمن اوتاگو ، گفت: این عالی است که می‌توانیم دوباره در مسجد نماز بخوانیم.

دکتر رضوان خاطرنشان کرد: اگر مردم بخواهند در مسجد نماز بخوانند باید اول به صورت آنلاین ثبت نام کنند.

نمازهای جماعت هم اکنون در مسجد در دو وعده ترتیب داده می‌شوند زیرا تعداد جمعیت زیاد است و باید به قوانین سطح ۲ بپیوندند.

 

منبع: حوزه نیوز