۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۹:۳۳ ق٫ظ

او از جمله شاعرانی بود که در راه فلسطین مبارزه می‌کرد و از اعضای جبهه مردمی بود که در راه آزادسازی فلسطین تلاشها و فعالیت های زیادی داشت. از او چند مجموعه شعری به چاپ رسیده است که از آن میان می‌توان به «صدایی از اعماق سکوت» و «چهره وطن» نام برد.

خبرهای کوتاهی از مصر

درگذشت شاعر مبارز تونسی عبدالحفیظ المختوم

درگذشت شاعر تونسی عبدالحفیظ المختوم

به نقل از سایت الشروق، عبدالحفیظ المختوم شاعر تونسی پنجشنبه گذشته درگذشت.

المختوم به «کنعانی قربانی» شهرت داشت و پنجشنبه گذشته در سن 59 سالگی درگذشت. او از جمله شاعرانی بود که در راه فلسطین مبارزه می‌کرد و از اعضای جبهه مردمی بود که در راه آزادسازی فلسطین تلاشها و فعالیت های زیادی داشت. از او چند مجموعه شعری به چاپ رسیده است که از آن میان می‌توان به «صدایی از اعماق سکوت» و «چهره وطن» نام برد.

وزارت فرهنگ تونس روز جمعه، خبر درگذشت این شاعر بزرگ _ که با مبارزه‌های خود علیه اسرائیل در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌گیرد _ را اعلام کرد.

 

کتابی از احمد حلمی در نمایشگاه کتاب قاهره

به نقل از سایت الشروق، احمد حلمی کمدین مصری کتابی در باب مسائل ملی نوشته است. حلمی پیش از این در زمینه مقاله‌های سیاسی و اجتماعی با روزنامه و مجلات همکاری می‌کرد و اینک اولین کتاب خود را نیز از انتشاران الشروق به چاپ رسانده است و قرار است که از این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کناب قاهره رونمایی شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره 24 ژانویه (4 بهمن) 2012 آغاز به کار خواهد کرد.

احمد حلمی در این کتاب با استفاده از اسلوبی ساده و آسان از دغدغه‌های خود در زمینه مسائل و مشکلات ملی سخن می‌گوید و به مسائی پیش از انقلاب و پس از این حادثه مهم ملی می‌پردازد.

 

صندوق توسعه فرهنگی مصر و همکاری با نمایشگاه بین‌المللی استانبول

به نقل از سایت الشروق، مصر به مناسبت انتخاب به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب ترکیه، قصد دارد امسال یک گروه از اعضای صندوق توسعه فرهنگی از مصر به ترکیه می‌روند تا غرفه اختصاص یافته به صندوق مذکور و شورای اعلی فرهنگ  را در این نمایشگاه برپا کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکیه امسال 12 تا 20 نوامبر (21 تا 29 آبان) برگزار خواهد شد و تعداد زیادی از ناشران و موسسه‌های فرهنگی مصر در آن شرکت خواهند داشت. جمال الغیطانی و ابراهیم اصلان ادیب و داستان‌نویس مشهور نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت و به همراه روشنفکران و ادیبان دیگر حاضر در نمایشگاه نشست‌هایی خواهند داشت.

 

زمان انتشار : 1391-02-05