۱۳۹۷/۰۳/۲۸
۷:۰۱ ب٫ظ

شیخ «مصطفی راغب» یکی از مشهورترین حافظان و مدرسان قرآن کریم در استان القیوبیه مصر به علت عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

درگذشت مدرس مشهور قرآن کریم در مصر

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اخبارک، شیخ «مصطفی راغب» یکی از مشهورترین حافظان و مربیان قرآن کریم در روستای میت عاصم در مرکز بنها در استان القیوبیة در سن 28 سالگی براثر شکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

شیخ مصطفی راغب پس ازسکته قلبی به سرعت به بیمارستان منتقل شد، اما پزشکان باوجود تلاش های متوالی نتوانستند وی را بازگردانند.

پیکر این حافظ و مربی قرآن کریم امروز پس از نماز ظهر از مسجد المحلاوی در این روستا تشییع می شود.

شیخ مصطفی راعب آوریل سال 1990 متولد شد و نزد پدرش آموزش قرآن کریم را فراگرفت و در سن جوانی حافظ قرآن کریم شد؛ وی فارغ التحصیل دانشکده اصول الدین شاخه حدیث و علوم قرآن از دانشگاه الازهر بود.

وی مجوز آموزش حفظ قرآن کریم را داشت و به آموزش و حفظ قرآن کریم  در این روستا و مناطق دیگر فعالیت می کرد و به عنوان مدرس و مربی قرآن کریم در موسسه الازهر قها مشغول به کار بود.وی به تعدادی از حافظان قرآن کریم مجوز داده بود.

 

و به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ اهالی روستای «میت عاصم» از توابع مرکز «بنها» در استان «قلیوبیة» مصر امروز (یکشنبه) در مراسمی باشکوه، پیکر «مصطفی راغب» را تشییع کردند.

اهالی این روستا که از مرگ این قاری بسیار ناراحت و غمیگن بودند، او را در اخلاق الگوی همسایگان و اهالی روستا می دانستند.

یادآور می‌شود؛ این مربی وحافظ قرآن مصری در سال ۱۹۹۰ به دنیا آمد و قرآن را نزد پدر آموخت. شیخ مصطفی در حالی که خردسال بود موفق به حفظ کل قرآن شد. وی فارغ‌التحصیل رشته علوم حدیث دانشکده اصول دین دانشگاه الأزهر بود.