۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۳:۱۱ ق٫ظ

پايگاه اطلاع رساني'روماندي نيوز' سوئيس روز پنجشنبه نوشت : 28 نفر در جريان درگيري ميان باندهاي رقيب قاچاق مواد مخدر در مكزيك كشته و چهار نفر هم مجروح شدند.

درگیری باندهای قاچاق مواد مخدر همچنان در مکزیک قربانی می گیرد

در بيانيه دادستاني مكزيك ، آمده است: درگيري مردان مسلح با يكديگر به مدت يك ساعت با استفاده از اسلحه و نارنجك در خياباني در استان ' نياريت ' در غرب مكزيك، ادامه داشت. 
يكي از شاهدان به خبرنگار روزنامه ' ال هرالدو' مكزيك گفت كه شدت درگيري به قدري بود كه مغازه داران مجبور شدند محل كار خود را تعطيل و در خانه ها پناه بگيرند. 
درگيري ميان باندهاي بزرگ قاچاق مواد مخدر و جرايم سازمان يافته در مكزيك از اواخر سال 2006 ميلادي تاكنون 37 هزار نفر را به كام مرگ كشانده است. 
اين در حالي است كه از زمان به قدرت رسيدن ' فيليپه كالدرون' رييس جمهوري اين كشور، 50 هزار نيروي نظامي براي پشتيباني از مبارزات پليس با اين باندها در سراسر مكزيك مستقر شده اند. 
برخي تحليلگران، همسايگي چند ايالت مكزيك با آمريكا را عامل اصلي آمار بالاي جرم و جنايت قلمداد مي كنند و معتقدند كه آمريكا به عنوان بزرگترين مصرف كننده كوكايين در دنيا، باندهاي بزرگ را به رقابت سخت و خونين براي در اختيار گرفتن كنترل قاچاق مواد مخدر و نيز كسب درآمد هاي هنگفت از اين راه ترغيب مي كند.

 

زمان انتشار : 1390-01-03