۱۳۹۷/۰۵/۲۷
۱۰:۴۲ ق٫ظ

موسسه علوم نهج البلاغه وابسته به آستان مطهر حسینی درصدد است با بررسی خطبه ‌ها، موضع ‌گیریها و سخنان حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) به نظریه های اجتماعی، اقتصادی، روانشناختی و سیاسی دست یابد.

دستیابی به راه حلی درخصوص مشکلات کنونی با نظر به سخنان حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)

به گزارش الأمه به نقل از العتبه الحسینیه:

این موسسه درصدد است تا با کمک افراد متخصص از حوزه و دانشگاه، به صورت دقیق کتاب نهج البلاغه را بررسی کند تا رموز نهفته در این کتاب را رمز گشایی نماد و این میراث علمی را احیا کند. این نهاد به دنبال این است که با بررسی کتاب نهج البلاغه و اندیشه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به راه حلهای علمی و واقع بینانه ای برای مشکلات و آفتهای کنونی جامعه دست یابد.
در همین راستا عماد طالب، یکی از اعضای کمیته علمی در موسسه علوم نهج البلاغه گفت: این نهاد پدیده های اجتماعی را مورد رصد و بررسی قرار داده است تا راه حلهای مناسبی را برای آنها با نگاه به کتاب نهج البلاغه و علوم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) پیدا کند و این موسسه در این راستا از افراد حوزوی و آکادمیک کمک می گیرد.
طالب گفت: این موسسه به بررسی تمامی معارف و شواهد قرآنی در نهج البلاغه و همچنین ترتیب نزول قرآن و تشریح اعجاز قرآن از طریق سخنان امیر المومنین (علیه السلام) می پردازد.
در کتابخانه تخصصی این موسسه صدها کتاب، پژوهش و مجله در زمینه علوم نهج البلاغه و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) وجود دارد.