۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۲۷ ق٫ظ

نيروهاي امنيتي سوريه دو ژنرال عرب را كه لباس زنانه بر تن كرده بودند، در جزيره 'ارواد' در ساحل شهر 'بانياس' در غرب سوريه دستگير كردند.

دو ژنرال عرب با لباس زنانه در جزیره ارواد سوریه دستگیر شدند

پايگاه اينترنتي 'سوريا الان' روز دوشنبه با اعلام اين خبر افزود: دستگيري اين دو ژنرال در پي پخش اعلاميه هايي در بانياس مبني بر اين كه در صورت شكسته نشدن محاصره دريايي اين بندر برخي آماده منفجر كردن نيروگاه حرارتي و پالايشگاه نفت آن هستند، صورت گرفت.

سوريه در پي ناآرامي ها در شهر بانياس و اطراف آن اقدامات نظامي گسترده اي را براي دستگيري عاملان آن انجام داد كه از جمله آنها محاصره دريايي منطقه به منظور دستگيري افراد مزبور بود و اعلاميه مزبور نيز با هدف زمينه سازي براي فرار افسران و مقام هاي عرب حاضر در بانياس براي ايجاد ناآرامي در سوريه منتشر شد.

پس از مخالفت مقام هاي سوريه با اين درخواست تروريست ها ، گروهي با به راه انداختن عروسي با قايق راهي بانياس شدند كه پس از متوقف شدن و بازرسي قايق هاي آنان از سوي نيروهاي امنيتي مستقر در آب هاي ساحلي سوريه مشخص شد كه دو ژنرال عرب با لباس زنانه در بين اعضاي كاروان عروسي مخفي شده اند.

همچنين سه ژنرال ديگر نيز دستگير و مقاديري سلاح ضبط شد، اما تلاش براي يافتن مقدار بيشتري سلاح كه در سواحل بانياس پنهان شده است، ادامه دارد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01