۱۳۹۷/۰۵/۰۷
۱۰:۵۱ ق٫ظ

با دعوت آقای "کمال بدران" مدیر مرکز فرهنگی شهر طرطوس، آقای حسینی درقه وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه، جهت حضور در "همایش قصه کوتاه" به این شهر که در فاصله 85 کیلومتری لاذقیه قرار گرفته است سفر و با ايشان دیدار کرد.

دیدار حسینی درقه با مدیر مرکز فرهنگی شهر طرطوس

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی دمشق:

در این دیدار آقای "کمال بدران" ضمن خوش آمد گویی به مدیر مرکز فرهنگی ج.ا.ا در لاذقیه، از برنامه های این مرکز در برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و استقبال از گروه های موسیقی سنتی، سخن به میان آورد.

آقای حسینی درقه در خصوص برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی  از آقای کمال بدران سوال نمودکه ایشان در پاسخ گفت: چنانچه موافقت وزارت فرهنگ دریافت شود و حد نصاب داوطلبان و علاقمندان به زبان فارسی به 10 نفر برسد این مرکز آمادگی دارد و با توجه به بازگشت تعدادی از فارغ التحصیلان سوری از دانشگاه های ایران این امکان فراهم است.تا از وجود آن ها به عنوان استاد زبان فارسی بهره مند گردیم. چنانچه در هفته فرهنگی ایران (رایزنی ج.ا.ا- دمشق) در طرطوس من خود شاهد این بودم که آنها خیلی خوب به زبان فارسی مسلط بودند.

 سپس آقای حسینی درقه در همایش "همایش قصه کوتاه"  که بسیاری از شخصیتهای فرهنگی شهر طرطوس از جمله آقای استاندار "دکتر صفوان أبوسعد"، استاد "خالد حیدر" مدیر مرکز فرهنگی شهر بانیاس و بسیاری از نویسندگان و فرهنگیان دانشگاه طرطوس، شرکت کرده بودند حضور يافت .