۱۳۹۷/۰۸/۲۱
۷:۲۲ ب٫ظ

هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه سرکنسول و نماینده فرهنگی کشورمان با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق دکتر یوسف گوران دیدار و گفتگو نمودند.

دیدار هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق

به گزارش الأمه:

در این دیدار وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی حکومت اقلیم کردستان عراق گفت روابط مستحکمی با جمهوری اسلامی ایران داریم و تلاش خواهیم کرد در خصوص آموزش عالی این روابط توسعه یابد.

در این دیدار، دکتر یوسف گوران گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و تلاش خواهیم کرد این روابط در زمینه آموزش عالی توسعه و تحکیم یابد.

در ادامه این دیدار، آقای  عبادی سرکنسول کشورمان در اربیل گفت: پروژه ای از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت تاسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی در اقلیم کردستان به وزارت آموزش عالی ارائه خواهیم کرد.

در پاسخ به درخواست هیئت ایرانی، وزیر آموزش عالی حکومت اقلیم کردستان گفت: اقلیم کردستان تلاش می کند دانشگاههای مطرح جهان نسبت به تاسیس شعبات خود در اقلیم اقدام کنند اما این کار پس از ارائه پروژه پیشنهادی، نیازمند تائید و طی مراحل قانونی خود است و اقلیم کردستان دید مثبتی به این موضوع خواهد داشت.

در این دیدار آقایان دکتر کردی معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر هادیان ریاست دانشکده، دکتر نوروزی و دکتر رضایی از دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند.

در ادامه نیز هیأت دانشگاه علوم پزشکی با موسسات و مراکز علمی نشست هایی داشتند که به اختصار بیان می گردد.

-        ملاقات با معاون دانشگاه پزشکی اربیل  و مسؤلین دانشگاه علوم پزشکی اربیل:

در این دیدار آقای دکتر نزار معاونت دانشگاه پزشکی اربیل ضمن خیر مقدم به هیأت پزشکی دانشگاه تهران، ابراز علاقه مندی نمودند که در زمینه های مختلف با دانشگاه تهران ارتباط علمی داشته باشند.

دکتر کردی نیز با شرح مختصری از فعالیت ها و بخش های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام آمادگی نمودند که در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی با پزشکی اربیل همکاری نمایند.

در انتها قرار شد که دانشگاه پزشکی اربیل چند مورد از درخواست های خود را بعد از جمعبندی به دانشگاه تهران جهت همکاری پیشنهاد دهند.

 

-       نشست با دانشکده پزشکی گه شه(رشد):

در ادامه از دانشکده خصوصی گه شه دیدن نموده و با دکتر شیروان بابان و تعدادی از اساتید دانشکده در مورد همکاری های دوجانبه صحبت نمودند. لازم به ذکر است که در این دانشکده دانشجویان در رشته های پرستاری، داروسازی و دندانپزشکی تا مقطع کاردانی مشغول به تحصیل می باشند و برای ادامه تحصیل به دانشگاه های معتبر دیگر معرفی می شوند.(گزارش موسسه خصوصی گه شه حضورتان ارسال گردیده است).

-       دیدار با دکتر سلیمان از مسؤلین بیمارستان سویدی:

بعد از ظهر همان روز نیز با هماهنگی های انجام شده با دکتر لقمان ریاست بیمارستان خصوصی سویدی نشستی برگزار گردید و در ادامه از قسمت های مختلف بازدید به عمل آمد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد