۱۳۹۷/۰۲/۰۹
۹:۰۶ ب٫ظ

رانیا محمد یاسین: : این سریال ارتباطی با جریان سیاسی حاکم در مصر و گروه اخوان المسلمین ندارد. تنها هدفی که این سریال دنبال می‌کند، نشان دادن و معرفی کردن این شخصیت مهم است. شخصیتی که هرگز به خوبی معرفی نشده بود و اکنون زمان آن فرا رسیده است که به دنیای نور معرفی شود.

رابطه سریال زینب الغزالی و احزاب اسلام‌گرا در مصر

به نقل از سایت خبری جزیره نت، گروه سریال «مادر انسان‌های صبور» شروع تصویربرداری کار خود را با برگزاری نشستی اعلام کردند.

«مادر انسان‌های صبور» راوی زندگی یکی از فعالان اسلامی به نام زینب الغزالی است که در سال 1917 دیده به جهان گشود و با فعالیت‌های گسترده در زمینه اسلامی و دفاع از حقوق زنان سرشناس شد. او با هدی شعراوی یکی دیگر از فعالان حقوق زن در مصر همکاری می‌کرد و بعدها نیز با گروه اخوان المسلمین فعالیت خود را ادامه داد. 

این سریال زندگی زینب الغزالی را از زمان تولد تا مرگ او در سن هشتاد و هشت سالگی، دربرمی‌گیرد. تاکید کارگردان بیشتر بر دهه بیست زندگی الغزالی و نقش مهم و سازنده او در اتحاد زنان می‌باشد.

داستان سریال مذکور، برگرفته شده از کتاب «سطرهایی درباره زندگی زینب الغزالی» نوشته بدر محمد بدر می‌باشد. محمد بدر، سال‌ها منشی مخصوص الغزالی بود. فیلم‌نامه این سریال توسط احمد عاشور نوشته شده است و کارگردانی آن نیز برعهده احمد اسماعیل الحریری می‌باشد.

رانیا محمود یاسین، طارق الدسوقی، خالد محمود، احمد هارون، جمال اسماعیل، حنان اسماعیل و محمد الحلو خواننده در این سریال نقش‌آفرینی خواهند کرد.

کارگردان این مجموعه در توضیح بیشتر گفته است این سریال به لهجه عامیانه مصری نمایش داده خواهد شد. او همچنین توضیح داد که سریال مذکور به گروه اخوان المسلمین احترام می‌گذارد اما موضع موافق یا مخالفی نسبت به آنان اتخاذ نکرده است.

رانیا محمد یاسین بازیگر نقش زینب در گفتگوی مطبوعاتی درمورد این شخصیت گفت: بعد از مطالعه زندگی این شخصیت متوجه شدم که او تا چه اندازه بزرگ بوده است و این که کسی حق مطلب را درمورد او هرگز ادا نکرده است.

او همچنین ادامه داد: این سریال ارتباطی با جریان سیاسی حاکم در مصر و گروه اخوان المسلمین ندارد. تنها هدفی که این سریال دنبال می‌کند، نشان دادن و معرفی کردن این شخصیت مهم است. شخصیتی که هرگز به خوبی معرفی نشده بود و اکنون زمان آن فرا رسیده است که به دنیای نور معرفی شود.

این بازیگر در ادامه به موضع زینب الغزالی نسبت به جمال عبدالناصر اشاره کرد و گفت: الغزالی مخالفت خود را نسبت به حکم نظامی عبدالناصر علنا بیان کرد و به خاطر آن نیز شش سال در زندان بسر برد.  

طبق گزارش جزیره نت علی‌رغم توافق میان تهیه‌کنندگان برنامه و نویسنده کتاب زندگی زینب الغرالی، این سریال دچار مشکل خاصی شده است و آن عدم موافقت خانواده الغزالی برای ساخت فیلمی از زینب میی‌باشد. خانواده او مخالف نشان دادن تصویر الغزالی در یک برنامه تلویزیونی هستند. 

 

زمان انتشار : 1391-02-30