۱۳۹۷/۰۲/۱۱
۱۲:۴۱ ب٫ظ

قرار است دمشق صبح امروز به همراه ديگر شهرهاي سوريه شاهد راهپيمايي‎هاي «ميليوني» تحت عنوان «وفا به ميهن» باشد كه در آن مردم همبستگي و وفاي خود را به يكپارچگي ملي اعلام و بر رد هرگونه توطئه براي سوريه تاكيد و اعلام كنند كه براي ساختن سوريه‎اي قدرتمند و مستحكم در برابر فتنه‎ها و مد

راهپیمایی مردم سوریه در حمایت از “بشار اسد ” امروز برگزار می‎شود

يك روزنامه سوري اعلام كرد كه مردم اين كشور امروز در حمايت از رئيس جمهور و نظام كشور خود راهپيمايي مي‎كنند.

روزنامه الوطن سوريه اعلام كرد؛ در حالي كه قرار است بزودي، "بشار اسد " رئيس جمهوري سوريه براي مردم خود درباره حوادث اخير اين كشور سخناني با هدف اطمينان‎بخشي بيان كند، دمشق امروز شاهد راهپيمايي ميليوني مردم خواهد بود.

الوطن گزارش كرد: قرار است دمشق صبح امروز به همراه ديگر شهرهاي سوريه شاهد راهپيمايي‎هاي «ميليوني» تحت عنوان «وفا به ميهن» باشد كه در آن مردم همبستگي و وفاي خود را به يكپارچگي ملي اعلام و بر رد هرگونه توطئه براي سوريه تاكيد و اعلام كنند كه براي ساختن سوريه‎اي قدرتمند و مستحكم در برابر فتنه‎ها و مداخلات خارجي پشت سر رئيس جمهوري خود ايستاده‎اند.

بنا بر اين گزارش، ظهر روز گذشته احزاب و گرايش‎هاي سياسي، گروه‎هاي اقتصادي خصوصي و دولتي، اتحاديه‎هاي مختلف، دعوت به اين راهپيمايي را آغاز كردند و محتمل است كه سوريه بخصوص دمشق امروز شاهد راهپيمايي ميليوني مردم باشد.

بنا بر اعلام الوطن، همزمان با اين راهپيمايي محتمل است كه دولت سوريه به نخست وزيري ناجي عطري استعفاي خود را اعلام كند.

روز گذشته نيز فاروق الشرع معاون رئيس جمهوري سوريه اعلام كرد كه بشار اسد امروز يا فردا سخنان مهمي در خصوص تحولات اخير در اين كشور بيان مي‎كند.

شهر درعاي سوريه در روزهاي اخير شاهد فعاليت يك گروه مسلح ناشناس بود كه با حمله به يك آمبولانس سه نفر از سرنشينان آن را كشت.

ديروز نيز ده‎ها جوان سوري در اين كشور كه شمار آنان به يكصد نفر مي‎رسيد، با تجمع مقابل نيروهاي امنيتي خواستار لغو قانون وضع فوق العاده در اين كشور شدند كه بدون درگيري و خونريزي پراكنده شدند.

دو روز گذشته همچنين «بثينه شعبان» مشاور رئيس جمهور سوريه به خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه مقامات سوريه تصميم گرفته‎اند قانون وضعيت فوق العاده را كه از سال 1963 در كشور اجرا شده است، لغو كنند.

اين قانون كه پس از به قدرت رسيدن حزب بعث در سوريه در مارس 1963 به اجرا درآمد آزادي تجمع را محدود كرده و اجازه بازداشت افراد مشكوك و مخل امنيت را مي‌دهد.

 

زمان انتشار : 1390-01-09