۱۳۹۹/۰۱/۲۶
۶:۳۵ ب٫ظ

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین به راه‌اندازی پویشی اینترنتی با تمسک به آیه‌ای از قرآن موسوم به «لعلهم یرجعون» به‌ منظور تقویت ارزش‌های دینی در شرایط جدیدی که بیماری همه‌گیر کرونا برای بشریت رقم زده اقدام کرده است.

راه‌اندازی پویش اینترنتی «لعلهم یرجعون» در غزه

به گزارش الأمه:

اداره خطابه و ارشاد وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در غزه اعلام کرد: پویش اینترنتی «لعلهم یرجعون» از امروز، سه‌شنبه، رأس ساعت ۷ عصر به وقت محلی با توئیتی همراه با هشتگ «#لعلهم_یرجعون» آغاز خواهد شد.

این وزارتخانه توضیح داد: هدف از پویش مذکور، تقویت ارزش‌ها و مفاهیم دینی از جمله اهمیت آشنایی با سنت‌های عبادت خداوند، حکمت خدا در مصیبت‌‌ها و بحران‌ها و تأثیر این بحران‌ها بر زندگی فردی و اجتماعی است.

وزارت اوقاف فلسطین ابراز کرد: در این پویش اثرات توبه در دفع بلا و نیاز بشر به عدالت اسلامی و رحمت خداوند در همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی بیان خواهد شد.

این وزارتخانه از فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست که با مشارکت در این پویش و نشر آن موجب موفقیت این طرح شوند.

یادآور می‌شود نام پویش مذکور از آیه ۲۱ سوره مبارکه سجده گرفته شده است. «وَلَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَى دُونَ الْعَذَابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ: و عذاب دنیا را پیش از آن عذاب بزرگ‌تر به ایشان بچشانیم، باشد که بازگردند»
در تفسیر اطیب‌البیان آمده است: مراد از «عذاب ادنی» عذاب دنیاست و مراد از «عذاب اکبر» عذاب قیامت است. خداوند متعال می‌فرماید: سوگند می‌خورم که به‌زودی از عذاب نزدیکتر از عذاب قیامت یعنی اموری از قبیل قحطی، مرض، جنگ و خونریزی و... به آن‌ها می‌چشانیم، باشد که قبل از عذاب روز قیامت به سوی ما برگردند و از شرک و انکار و لجبازیشان توبه کنند. در تفسیر «الدر المنثور» از رسول خدا(ص) درباره این آیه نقل شده که فرمودند منظور از عذاب نزدیکتر، مصائب و بیماری‌ها و دشواری‌هاست که به سوی اسرافگران در دنیا روی می‌آورد، نه عذاب آخرت، اما عذاب ادنی برای مؤمنان زکات و طهارت است‌.

 

منبع: ایکنا