۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱۰:۴۸ ب٫ظ

گردشگري «كنيا» در سه ماهه نخست امسال 15 درصد رشد داشته است.

رشد 15 درصدی گردشگری«کنیا»

روز گذشته وزارت گردشگري كشور آفريقائي «كنيا» در گزارشي اعلام كرد كه تعداد گردشگران اين كشور در سه ماه نخست امسال در مقايسه با زمان مشابه در سال 2010، 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش رويتر، كنيا در سه ماهه نخست امسال ميزبان نزديك به 314 هزار گردشگر بود، اين در حالي است كه اين رقم در سه ماهه نخست سال 2010، در حدود 272 هزار گردشگر بود. از سوي ديگر، درآمدهاي اين كشور از محل صنعت گردشگري نيز در سال 2010 در مقايسه با سال 2009، 18 درصد رشد داشته است.

كارشناسان صنعت گردشگري علت اصلي رشد چشمگير درآمدهاي كنيا از محل صنعت گردشگري را سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در زيرساختها و حضور پررنگ اين كشور در نمايشگاههاي جهاني معتبر صنعت گردشگري مي‌دانند.

در اين راستا دولت كنيا با در اختيار گرفتن غرفه‌اي به مساحت 125 متر مربع در يكي از بهترين بخشهاي نمايشگاه گردشگري «بازار گردشگري عرب» يا همان ATM كه در شهر «دبي» در «امارات متحده عربي» برگزار شد، جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور را به بازديدكنندگان معرفي ‌كرد.

از سوي ديگر براساس قانوني كه به تازگي در پارلمان كنيا تصويب شده، بودجه ويژه اي براي بازاريابي فراگير در تمامي حوزه‌هاي صنعت گردشگري و راه‌اندازي دفاتر جديد گردشگري در كشورهاي مختلف جهان اختصاص يافته، شرايط سرمايه‌گذاري خارجي تسهيل شده و كالج هاي ويژه نيز براي آموزش بهتر نحوه سرويس‌دهي به گردشگران راه‌اندازي مي‌شود.

كشور آفريقايي كنيا از جاذبه‌هاي گردشگري بسياري بهره مي‌برد كه در اين ميان پارك‌هاي ملي اين كشور شهرت جهاني داشته و هرساله ميزبان هزاران طبيعت‌گرد و در طول سال‌هاي اخير نيز درآمد‌هاي حاصل از صنعت گردشگري، يكي از منابع اصلي درآمد دولت كنيا بوده است.

در اين شرايط مقامات صنعت گردشگري كنيا قصد دارد با جذب سرمايه‌گذاري خارجي، اين كشور را به قطب نخست گردشگري گلف قاره آفريقا تبديل كند.

در دسامبر 2008 نيز مقامات كشور كنيا ابراز اميدواري كردند كه بدليل اصالت كنيايي رييس‌جمهور آمريكا، تعداد گردشگران آمريكايي اين كشور افزايش يافته و صنعت گردشگري كنيا، رشد چشمگيري را تجربه كند.

در اين راستا، در غرفه‌ي وزارت گردشگري كنيا در نمايشگاه WTM لندن در همان سال، پوسترهاي فراواني نصب شده بودند كه در آن‌ها با جمله‌هاي مختلف بر اصالت كنيايي اوباما تأكيد شده است و اين امر، افزايش تعداد گردشگران اين‌ كشور، بويژه گردشگران آمريكايي را مي‌تواند درپي داشته باشد.

هم‌چنين در غرفه‌هاي كشور كنيا، بخش‌هايي از كتاب اوباما تحت عنوان «روياهايي از پدرم» كه در آن اوباما به شرح نخستين سفرش به كنيا و بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور از جمله سواحل و جنگل‌هاي غرب اين كشور مي‌پردازد، تهيه شده و به رايگان در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گرفت.

با اين وجود به دليل بحران‌هاي سياسي پس از انتخابات رياست جمهوري سال 2008 كنيا، كارشناسان صنعت گردشگري بر اين باورند كه صنعت گردشگري كنيا براي بازگشت به حالت پيشين به پنج سال زمان نياز دارد.

كنيا در سال‌هاي گذشته، قطب اصلي طبيعت‌گردي قاره‌ي آفريقا محسوب مي‌شد و هر سال، گردشگران زيادي براي ديدن جاذبه‌هاي طبيعي اين كشور مانند جنگل‌هاي بكر و دست‌نخورده و گونه‌هاي مختلف حيواني مانند فيل‌ها، شيرها و زرافه‌ها به اين كشور سفر مي‌كردند.

با اين وجود، كارشناسان صنعت گردشگري، وجود جاده‌هاي نامناسب و پرخطر را يكي از عوامل عدم رشد چشمگير صنعت گردشگري كشور آفريقايي كنيا مي دانند.

كشور آفريقايي کنيا كه نخستين نشانه‌هاي حيات انسان دره بزرگ «ريفت» اين كشور يافت شده، در ساحل شرقي اين قاره در کنار اقيانوس هند قرار درد و طبيعت منحصر بفرد و حيات وحش زيبايش، هر ساله گردشگران زيادي را جذب كنيا مي‌کند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01