۱۳۹۷/۱۰/۲۳
۱۲:۴۳ ب٫ظ

ولید درویش، کارگردان سینما و نماینده مجلس سوریه، و میهمان ویژه جشنواره مردمی عمار در حاشیه برگزاری این جشنواره در دیدار با کیوان نژادسیفی، مدیر کانال عربی شبکه آی فیلم با آخرین تحولات و برنامه های در حال پخش این کانال آشنا شد.

دیدار ولید درویش، فیلمساز و نماینده مجلس سوریه با مدیر کانال عربی شبکه آی فیلم

رقابت تنگاتنگ آی فیلم با شبکه های مطرح عربی

به گزارش الأمه:

کیوان نژاد سیفی مدیر کانال عربی آی فیلم در دیدار با ولید درویش گفت: از آنجایی‌که ما در گذشته نیز با هنرمندان و رسانه های سوری فعالیت های مشترک رسانه ای داشته ایم،  جهت همکاری در دوبله سریال های آی فیلم، تولید برنامه و تهیه گزارش های مربوط به برنامه ها، در نظر داریم تا این همکاری ها بیش از پیش گسترش یابد.

در ادامه ولید درویش که فارغ التحصیل کارگردانی از دانشگاه دمشق سوریه است و فیلم سینمایی طریق الحیات را آماده اکران در سینماهای سوریه دارد و از سال 2016 تا به حال به عنوان نماینده مجلس سوریه مشغول به فعالیت بوده، از تعداد بالای بینندگان و طرفداران کانال آی فیلم عربی در سوریه خبر داد و افزود: کانال آی فیلم عربی در سوریه بینندگان بالایی دارد و به خصوص در ماه رمضان به دلیل دوبله خوب سریال هایی که پخش می کند، رقابت تنگاتنگی به لحاظ بیننده با شبکه های مطرحی همچون «سوریه الدراما» دارد . درواقع آی فیلم توانسته با تنوع پخش در سریال های خود طرفداران خودش را جذب کند و تا جایی که من اطلاع دارم سریال ها و سینمایی های با موضوعات تاریخی و مذهبی این کانال مثل یوسف پیامبر و ملک سلیمان، بینندگان بیشتری را به خود جلب می کنند.

درویش با توجه به حضور متعدد خود در ایران از اشتراکات فرهنگی مذهبی دو کشور یاد کرد و افزود: کانال آی فیلم عربی بوسیله نمایش فیلم و سریال های خود توانسته در نزدیک کردن فرهنگ های دو کشور موفق عمل کند و شاهد این ماجرا بینندگان بالای این کانال است؛ البته علاوه بر نمایش فیلم و سریال، برنامه های دیگری مانند آشپزی و آموزش غذاهای سوری، شامی و بالعکس ایرانی و نشان دادن جاذبه های گردشگری هر دو کشور می تواند به این امر عمق بیشتری دهد.

نماینده مجلس سوریه به اهمیت تبلیغات اشاره کرد و توضیح داد: اگر چه آی فیلم عربی از بینندگان بالایی در جوامع هدف خود برخوردار است اما برای ارتقای هر چه بیشتر، حضور میدانی و پویاتر  راهگشا خواهد بود.

در ادامه ولید درویش با بازدید از استودیوهای شبکه آی فیلم، از نزدیک با تجهیزات و امکانات این شبکه  آشنا شد و اظهار امیدواری کرد که با تهیه برنامه های مشترک بین دو کشور، این دوستی عمق بیشتری پیدا کند.

 

منبع:روابط عمومی شبکه آی فیلم