۱۳۹۹/۰۳/۱۸
۸:۰۲ ق٫ظ

شهید اسماعیل خلیل العزاوی «أبوحقی» در بخش المعتصم منطقه سامراء واقع در استان صلاح‌الدین رشد کرد و از برادران اهل سنت بود که غیرت عراقی در جانشان به حرکت درآمده بود.

روایتی از مجاهدت فرمانده اهل تسنن عراق در محور مقاومت

به گزارش الأمه:

فرمانده شهید «اسماعیل خلیل العزاوی» در سال 1963 میلادی در استان صلاح الدین عراق متولد و در 22 اوت سال 2015 میلادی در مطیبیجه به شهادت رسید. این فرمانده شهید از برادران اهل تسنن بود و در گردان 51 صلاح الدین با دشمنان می‌جنگید.

شهید اسماعیل خلیل العزاوی «أبوحقی» در بخش المعتصم منطقه سامراء واقع در استان صلاح‌الدین رشد کرد و از برادران اهل سنت بود که غیرت عراقی در جانشان به حرکت درآمده بود. به همین دلیل نیز خون خود را در این راه تقدیم کردند و با این کار وحدت خون عراقی‌ها را به نمایش گذاشتند. با این کار پایبندی به وطن و وحدت آن را در شرایطی که ایادی کفر درصدد چند تکه کردن آن هستند، اعلام کردند.

فرمانده شهید «أبوحقی» با نیروهای الحشد الشعبی از همان لحظات نخستین آزادسازی منطقه المعتصم همکاری کرد و با لبیک به ندای وطن و مرجعیت، برای تشکیل نیروهای الحشد الشعبی از میان اهالی المعتصم بسیار تلاش کرد. به لطف تلاش‌های شبانه روزی او و تعداد دیگری از رزمندگان مخلص، گروه «اسدالله الغالب» در این منطقه شکل گرفت تا بخشی از گردان‌های نهم باشد. به حضور و همکاری با برادرانش در الحشد الشعبی ادامه داد و با وجود اینکه نام شهید اسماعیل جزء گردان نهم ثبت نشده بود اما باز هم در آن ماند و با دیگر برادرانش در الحشد الشعبی همکاری کرد.

در کار خودش فنا شده بود و ایمان داشت که عراق به فرزندان سُنی و شیعه و تمام فرقه‌ها نیاز دارد. از خودرو شخصی خود برای خدمت به الحشد الشعبی استفاده می‌کرد. شهید «أبوحقی» به همراه گروهی از رزمندگان مامور انجام وظیفه جهادی در منطقه «مطیبیجیه» پس از آزادسازی آن شد و در خلال پیشروی با خودرو شخصی خود، بمب کارگذاشته شده در مسیر منفجر شد که بر اثر آن أبوحقی و 4 نفر از همراهانش به شهادت رسیدند تا بدینگونه با خون پاکشان برگ دیگری از افتخارات منطقه المعتصم در مبارزه با جنایاتکاران داعش را ورق بزنند.

منبع: تسنیم