۱۳۹۷/۰۲/۰۸
۴:۲۷ ب٫ظ

به گزارش سایت الیوم السابع، روز چهارشنبه برابر با 12 اکتبر مراسم امضای کتاب «انتفاضه یا انقلاب‌های تاریخ معاصر مصر» در موزه سعد زغلول برگزار شد. این کتاب که توسط انتشاران دار الشروق به چاپ رسیده است، موضوع جنبش‌های مردمی مصر را مرد بررسی قرار می‌دهد و محمد حافظ دیاب نویسنده آن تم

خبرهای کوتاه از تحولات ادبی مصر

رونمایی از کتاب انتفاضه یا انقلاب‌های تاریخ معاصر مصر

به گزارش سایت الیوم السابع، روز چهارشنبه برابر با 12 اکتبر مراسم امضای کتاب «انتفاضه یا انقلاب‌های تاریخ معاصر مصر» در موزه سعد زغلول برگزار شد. این کتاب که توسط انتشاران دار الشروق به چاپ رسیده است، موضوع جنبش‌های مردمی مصر را مرد بررسی قرار می‌دهد و محمد حافظ دیاب نویسنده آن تمام جنبش‌های مردمی مصر را از زمان ورود فرانسویان به این سرزمین در سال 1798 مورد بررسی قرار دهد.

محمد حافظ دیاب (1938) استاد مردم‌شناسی دانشگاه بنها است. او دکترای خود را از دانشگاه قاهره و در سال 1980 اخذ کرده و تاکنون در دانشگاه‌های مختلف کشور مصر و دیگر کشورهای عربی تدریس کرده است.

الیوم السابع همچنین در خبر دیگری نوشت که دکتر احمد مجاهد رئیس هیئت کل کتاب قصد دارد با نظارت محمد سید ابراهیم رئیس دانشگاه سوهاج نمایشگاه کتابی را در این استان مصر برپا کند.

مراسم گشایش این نمایشگاه ساعت یازده روز شنبه برابر با 15 اکتبر خواهد بود و این نمایشگاه پس از بازگشایی هر روز از ساعت نه صب تا چهار بعداز ظهر برای علاقمندان باز خواهد بود. این نمایشگاه که تا 25 اکتبر به کار خود ادامه خواهد داد، جدیدترین کتاب‌های منتشر شده را در معرض فروش خواهد گذاشت. در این نمایشگاه غرفه‌ای برای عرضه کتاب‌های خارجی نیز در نظر گرفته شده است. از دیگر کارهای این برنامه عرضه کتاب‌هایی است که قیمت بسیار کمی دارند.

از دیگر خبرهای امروز سایت خبری الیوم السابع بازگشت احمد مجاهد به منصب خود بود. احمد مجاهد که رئیس هیئت مدیره کتاب مصر است پس از یک هفته غیبت به منصب خود بازگشته است.

پیش از این مجاهد درخواست استعفای خود را به وزیر فرهنگ این کشور عماد ابو غازی داده بود و اعلام کرده بود بار دیگر به این منصب باز نخواهد گشت مگر این که از او عذرخواهی شود. رئیس هیئت مدیره کتاب مصر به خاطر برخوردهای تندی که از جانب برخی از کارکنان این مرکز صورت گرفته بود از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.

و آخرین خبر از این سایت آن که روز چهارشنبه کارکنان خانه‌های فرهنگ مصر به احترام شهدای حادثه ماسبیرو یک دقیقه مقابل پرچم کشورشان سکوت کردند. در حادثه غم‌انگیز ماسبیرو تعداد زیادی از شهروندان مصری در آتش‌سوزی یک سینما جان خود را از دست دادند.

 

زمان انتشار : 1391-02-17