۱۳۹۷/۰۴/۲۵
۱۱:۴۳ ق٫ظ

مسئولان شهر نبطیه لبنان عصر چهارشنبه هفته گذشته در سفری چهار روزه به قم ضمن دیدار با مسئولان استانی، از توانمندی های اقتصادی و فرهنگی قم از جمله شهرک های صنعتی و کارگاه های تولید صنایع دستی بازدید نمودند.

رویداد فرهنگی قم در لبنان سرآغاز همکاری های جدید است

به گزارش الأمه به نقل از ایرنا:

احمد کحیل روز یکشنبه در «جلسه هم اندیشی با مسئولان شرکت کننده در هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان»، در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: این نمایشگاه و فعالیت ها افق های جدیدی را در برابر بسیاری از بخش ها برای همکاری بیشتر گشوده و توانسته اهداف مورد نظر را تحقق بخشد.
وی اضافه کرد: فراتر از همه توقعات و حتی اهدافی که برای آن منظور شده بود، این رویداد فرهنگی توانست اثر بسیار خوبی را به جای بگذارد.
وی ادامه داد: به نمایندگی از اهالی شهر نبطیه و شورای شهر تشکر فراوان از همه دست اندرکاران دارم و از تلاش های شما بسیار تقدیر می کنم که این رویداد را آفریدید.
کحیل با بیان این که این رویداد فرهنگی با همت و اراده شما تحقق پیدا کرد، خاطرنشان کرد: از هر گونه تقصیری که ممکن است در طول رویداد رخ داده و یا نکته ای پیش آمده باشد در هر زمینه ای پوزش می طلبیم.
وی با اشاره به این که ارزیابی گسترده و تفصیلی نسبت به فعالیت های نمایشگاه انجام دادیم، گفت: برخی نکات وجود دارد که همراه با رایزنی فرهنگی تلاش خواهیم کرد در آینده آن ها را برطرف و فعالیت ها در حوزه های آموزش و زنان را بیشتر نماییم.
وی افزود: ارتباطی معنوی، عاطفی و دینی بین شما و شهر نبطیه به وجود آمده است که باید برای تحکیم روابط و تحقق اهداف تلاش نماییم.
شهردار نبطیه در پایان با بیان این که رویداد فرهنگی و اقتصادی به خوبی نشانگر توانمندی های شهر قم بود، خطاب به مسئولان قمی گفت: شهر قم را به بهترین شکل معرفی کردید، نبطیه با وجود شما منور شد و این نور همچنان در این شهر می تابد.

* قائم مقام شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی در شهر نبطیه به عنوان نخستین تجربه شروع خوبی بود، گرچه نتوانستیم همه ظرفیت های قم را آنطور که در شان این استان می باشد، ارائه دهیم.
ابراهیم معتمدی افزود: تبادل خوبی در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صورت گرفت و آماده ایم که هفته فرهنگی نبطیه را در شهر قم برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: نمود انقلاب اسلامی را می شود به وضوح در شهر نبطیه لبنان دید، همانطور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرموده اند که انقلاب اسلامی صادر شده است.

* مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز گفت: وجود بقاع متبرک امامزاده های مختلف، ظرفیت خوب دینی و فرهنگی برای شهر قم به وجود آورده است.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ابراز امیدواری کرد: با تلاش رایزن فرهنگی ایران در لبنان، همه کاروان هایی که از این کشور به شهر قم مشرف می شوند، امامزادگان واجب التعظیم قم را نیز در کنار حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران زیارت نمایند. 

* رئیس انجمن صنفی زیورآلات سنتی و صنایع دستی قم نیز بیان کرد: اگر هماهنگی بهتری بین 2 استان قم و نبطیه شکل بگیرد، می توانیم پررنگ تر از قبل و با تمام ظرفیت در نمایشگاه ها حضور پیدا کنیم.
سید محمدرضا یوسفی افزود: باید بازارهای فرهنگی، هنری و اسلامی را بیشتر گسترش دهیم و به سمت هنرهای اسلامی برویم.

* رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز گفت: مسئولان شهر نبطیه با تمام توان ظرفیت های این شهر را به ما معرفی کردند و برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی رویداد بزرگی بود.
حسن دلیر افزود: باید با ارائه ایده، طرح و برنامه سعی کنیم این ارتباط قطع نشود و استمرار داشته باشد.

* معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز گفت: در حال حاضر وضعیت ما یک وضعیت جنگ اقتصادی است که هر چه بتوانیم مراودات را در کشورهای مختلف گسترش دهیم به نفع استان و کشور است.
امیر محمدی چهر افزود: باید به این سمت برویم و بتوانیم نمایشگاه هایی با اهداف اقتصادی برگزار کنیم؛ به ویژه در لبنان که مزایای فراوانی دارد.
به گزارش ایرنا، برگزاری هفته فرهنگی قم که در اواخر اردیبهشت ماه امسال در شهر نبطیه لبنان برگزار شد، فصل جدیدی از روابط فرهنگی و اقتصادی میان قم و نبطیه را آغاز کرد؛ با گذشته حدود 2 ماه از برگزاری این نمایشگاه، تاکنون چندین جلسه در قم و نبطیه برای استمرار و گسترش روابط میان 2 شهر مهم برگزار شد که سفر شهردار و رئیس شورای شهر نبطیه و همچنین مسئول شهرداران حزب الله در جنوب لبنان گام عملی دیگری در تعمیق این روابط است.