۱۳۹۷/۱۰/۰۴
۱۱:۳۳ ق٫ظ

رژیم صهیونیستی در اقدامی گستاخانه مجسمه «غسان کنفانی» نویسنده و روزنامه نگار شهیر فلسطینی را معدوم کرد.

رژیم صهیونیستی مجسمه «غسان کنفانی» نویسنده فلسطینی را به زیرکشید

به گزارش الأمه:

 چندی پیش شهروندان فلسطینی به پاس بزرگداشت نام و یاد «غسان کنفانی»، نویسنده و روزنامه‌نگار نامدار فلسطینی و از اعضای مبارز جنبش آزادی فلسطین، مجسمه‌ای را در یکی از گورستان‌های شهر «عکا» (محل تولد کنفانی) واقع در استان شمالی رژیم صهیونیستی بنا کردند که پس از گذشت زمان کوتاهی از نصب این یادبود، وزارت امور داخلی این رژیم، در پی افزایش فشارها، از اوقاف محلی شهر عکا خواست هرچه زودتر این مجسمه را معدوم کند.

«آریه درعی»، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی، درگفتگو با یکی از رسانه‌ها درباره این اقدام گفت: «ما در شهر عکا اجازه نصب هیچ بنای یادبودی را برای بزرگداشت تروریست‌ها نمی‌دهیم».

«احمد اوده»، یکی از اعضای فلسطینی شورای شهر عکا، درگفتگو با یکی از رسانه‌ها ضمن محکومیت شدید این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: «غسان کنفانی نماد و سمبل همه مردم فلسطین بود و حتی پیکر بی‌جان او نیز موجب رعب و وحشت اسرائیلیان می‌شود».

غسان کنفانی، نویسنده و روزنامه‌نگار فلسطینی، سومین فرزند فائز عبدالرزاق؛ عضو مبارز جنبش ملی ضدیت با اشغال بریتانیا، در سال 1936 در شهر عکا زاده شد. عکا، شهری تاریخی با جمعیتی مرکب از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان فلسطینی بود که حدود هفتاد و پنج درصد از جمعیت آن در سال 1948 پس از آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی، مجبور به مهاجرت از آن شدند و کنفانی نیز همراه با هزاران مهاجر دیگر مجبور به مهاجرت از این شهر شد.

کنفانی که نامش با ادبیات مقاومت گره خورده‌است، در رمان‌ها و داستان‌های کوتاه خود‌ به طرح مفاهیم ارزشمندی درباره فرهنگ مقاومت و آلام مردم فلسطین پرداخته است.

از جمله کتاب‌های او می‌توان به «بردگان»، «مردانی در آفتاب»، «مردها و تفنگ‌ها»، «چه برایتان مانده؟»، «بازگشت به حیفا»  و «ام‌سعد» اشاره کرد که در این میان، کتاب «مردانی در آفتاب»  به فارسی ترجمه شده‌است.

 کنفانی در سال 1972 در یک حمله تروریستی طراحی شده ازسوی موساد، همراه با خواهرزاده‌اش در یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر بیروت ترور شد.

 

منبع: تسنیم