۱۳۹۸/۱۲/۰۳
۶:۲۸ ق٫ظ

«دینا المولی» رییس دانشگاه اسلامی لبنان خواستار همکاری بیشتر و تبادل اطلاعات و تجربه های علمی و آکادمیک با دانشگاه های ایران شد.

رییس دانشگاه اسلامی لبنان خواستار تبادل تجربه‌های علمی با ایران شد

به گزارش الأمه:

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت افزود: ما دانشجویان زیادی داریم که برای ادامه تحصیل به ایران سفر می کنند به خصوص در رشته هایی که در لبنان تدریس نمی شوند.

المولی خاطرنشان کرد: دانشگاه اسلامی لبنان توافق نامه هایی با چند دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه های تهران و شهید بهشتی امضا کرده است که ضرورت دارد بندهای آن ها اجرا و عملی شود.

وی اظهار کرد: ما روابط خوبی با دانشگاه های ایران داریم و اگر دانشگاه اسلامی لبنان بتواند در ایران حضور داشته باشد قادر است در رشته های دانشگاهی که در لبنان نیست فعالیت کند.

رییس دانشگاه اسلامی لبنان اضافه کرد: اولویت هر دانشگاهی پژوهش های علمی است و ما با جایگاه مناسب پژوهش های علمی در دانشگاه های ایران آشنا هستیم .

دینا  المولی با اشاره به سفر روز دوشنبه گذشته «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت ، گفت: این سفر در سیاست های کلی لبنان در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی ، آموزشی و  پژوهشی تاثیرگذار خواهد بود، به خصوص که او  با مقام های لبنان دیدار و گفت وگو  و بر کمک ایران به این کشور در عرصه های یاد شده تاکید کرد.

لاریجانی در نشست خبری که دوشنبه شب در بیروت برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: ایران و لبنان روابط و توافق نامه‌های فرهنگی و علمی دارند که باید تقویت و اجرا شود. ما برای همکاری دانشگاهی هیچ محدودیتی قایل نیستیم و دانشگاه‌های متعددی در ایران وجود دارد که دولت و دانشگاه های لبنان می‌توانند با آن‌ها ارتباط فنی، علمی و پژوهشی برقرار کنند.

دانشگاه اسلامی در جنوب بیروت و بر اساس طراحی «امام موس‍ی صدر» رهبر ربوده شده ی شیعیان لبنان در زمینی که ایشان از دولت وقت این کشور گرفت در سال ۱۹۹۶ میلادی و با حضور شیخ «محمد مهدی شمس الدین» رییس وقت مجلس اعلای شیعیان افتتاح شد.

در زمان حاضر این دانشگاه ۹ دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مهندسی، علوم جهانگردی، مطالعات اسلامی، علوم و فنون، اقتصاد و مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و بهداشت عمومی داشته و پردیس های آن در شهرهای صور، بعلبک و خلده قرار دارد.

« دینا المولی» رییس دانشگاه اسلامی لبنان مدرک دکترای حقوق از دانشگاه مونبیلیه فرانسه دارد، مدیر گروه زبان فرانسه در دانشکده حقوق دانشگاه لبنان در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵  بوده و اکنون عضو شورای مرکز مطالعات راهبردی ارتش این کشور است.

 

منبع: ایرنا