۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۱:۳۷ ب٫ظ

الامه_ یک کارگردان زن تونسی در فیلم " به کلی سری" زوایای پنهان شخصیت "آریل شارون" نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی را روی پرده می برد

زندگی قصاب صبرا و شتیلا ، فیلم می شود

کارگردان تونسی، ایمان بن حسین یک ماه بعد از بررسی زندگی آریل شارون و جرائمی که در حق فلسطینیان و اعراب مرتکب شده بود و بعد از کمک گرفتن از چند روانشناس برای تحلیل شخصیت او، آماده ی تصویر برداری فیلم مستندی درباره ی زوایای مخفی زندگی او می شود.
این کارگردان در فیلم " به کلی سری" تلاش می کند تا از طریق افراد آشنا به آریل شارون به مدارک مستند و زنده ای دست یابد. وی در تماسی تلفنی با آنها تقاضای وقتی برای مصاحبه کرده است تا سندی تاریخی در دسترس نسل های آینده قرار دهد و دشمن تاریخی شان را به آنها بشناساند.
ایمان بن حسین همچنین فیلم "ناپدید شدگان" را که مستند داستانی بلندی است کارگردانی می کند، این فیلم پنجمین فیلم این کارگردان به حساب می آید. این مستند داستان زندگی 4 زندانی محکوم به اعدام است که در زمان حکومت رئیس جمهور سابق تونس، بن علی موفق به فرار نشدند از این رو تصمیم گرفتند به هر شکل ممکن مخفی شوند.
یکی از آنها در زیر زمین قبری حفر و نزدیک به 17 سال در آن زندگی کرد. نفر دوم موفق به جعل هویت شخص دیگری شد و در منزل همان افسری که در جستجوی او بود، ساکن می شود. یکی دیگر پشت گنجه ای در خانه اش، دیواری بنا و نزدیک به 20 سال در آنجا زندگی می کند.
بعد از این فیلم، فیلم" به کلی سری" را کارگردانی کرد. این فیلم قبل از اکران جنجال زیادی در جهان عرب به راه انداخت و در جشنواره "اغادیر" که در کشور مغرب برگزار می شود، جایزه ی بهترین کارگردان و بهترین بازیگر را به خود اختصاص داد.
این کارگردان زن تونسی توضیح داد اغادیر " تنها جشنواره ای است که با شرکت فیلم " به کلی سری" در بخش مسابقه ی رسمی خود موافقت کرده است. با توجه به محتوا و موضوع فیلم که به طور غیر مستقیم به انتقاد از امریکایی ها و اسرائیلی می پردازد، دیگر جشنواره ها مانع حضور این فیلم در بخش مسابقه شدند.
ایمان بن حسین گفت: در اعمال هنری خود بر این رویکرد پافشاری و همیشه موضوعاتی جسورانه و ممنوع را مطرح خواهم کرد تا وجدان که نفوذ و کنترل آن را تحت الشعاع خود قرار داده است، بیدار شود.
منبع:
http://www.middle-east-online.com/?id=146170

 

زمان انتشار : 1391-10-10