۱۳۹۸/۱۱/۲۷
۹:۱۹ ق٫ظ

عباس منصور، طراح لبنانی پرتره شهید سلیمانی در متنی خطاب به وی نوشته است: ! ای عروس پیروزی برای بسم‌اللهی كه بر لبان با طراوتش خواهد رویید صبر كن.

عباس منصور، طراح لبنانی که طرح ویژه‌ای از شهید سلیمانی کشیده است؛ دلنوشته‌ای خطاب به او نوشت

سردار بدون‌ مرز

به گزارش الأمه:

در ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طرح‌های هنری بسیار زیاد و البته زیبایی خلق شد و هنرمندان با همه گرایش‌ها به خلق آثاری در خور این شهید بزرگوار پرداختند. خلق آثار هنری فقط به هنرمندان داخلی محصور نماند و در خارج کشور نیز آثاری تولید شد. در بخش موسیقی گروه‌های فلسطینی، لبنانی و یمنی آثار حماسی و جذابی را تولید کردند که پیش ازآن در گزارشی به آن پرداختیم. در حوزه طراحی و نقاشی نیز اتفاقات خوبی افتاد. آوازه حاج قاسم سلیمانی چنان جهانی شد که تمام رسانه‌های خبری و غیرخبری به آن پرداختند.


در این میان یک طراح لبنانی طرحی از سردار سلیمانی کشید که نشان از گسترش محبوبیت سردار شهید در مناطق زیادی از غرب آسیا بود. او در ایام چهلمین روز شهادت این سردار رشید که ناجوانمردانه به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسید، متنی در رثای حاج قاسم سلیمانی نوشته که به صورت اختصاصی در اختیار «صبح‌نو» قرار داده است. طرح عباس منصور چهره‌ای از شهید قاسم سلیمانی است که فراتر از غرب آسیا و کشورهای آن منطقه قرار گرفته است. طراح، حاج قاسم را مردی دانسته که نفوذش در کشورهای اسلامی و فراتر آن بوده است و حالا شهادتش باعث شده که این نفوذ با محبوبیت یکی شود. تأثیر این شهادت در نظر عباس منصور آینده‌ای جدید برای خاورمیانه و جهان رقم می زند که فقط یک قلم آن خروج نیروهای تروریست آمریکا از عراق و منطقه است؛ اتفاقی که در شرف وقوع است و این از برکت خون شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و سایر شهدای مقاومت است.
عباس منصور در این متن و دلنوشته خطاب به حاج قاسم سلیمانی نوشته است:


«آلام قلب را بر رواق چشم‌ها گره زدم، آنگاه قطرات اشک بر خراش صحراها و بر پهنای دشت‌ها جاری شد. شریان زندگی شرمگین گشت و پیشانی تپه‌ها شکافته شد.اینجا ماهتاب در سایه ساری گسترده آرام گرفت و از قلم ، خون تازه‌ای جوشید و ذرات خاک همنوا شدند. اینجا هفتمین آسمان بی‌فروغ را به نظاره بنشین! در کرانه شفع و در سجده وتر ؛ آنجا که با قافله خدا، همقدم شده بود، ذبح عظیم کامل گشت و او با سر انگشتش حرفی از علم الکتاب را بر دیوار سینه‌های ناشنوا نگاشت. و فلسطین با غصه‌هایش ، با روستاهایش، با حیفا و عکا و کوچه پس‌کوچ‌هایش، با رمق سنگ‌ها و چراغ‌های الخلیلش، پژواک غربت را از وجودش بیرون انداخت و دستمالی که نقش میعاد دیدار و نام‌هایی به رنگ خورشید بر آن گلدوزی شده بود را از جیبش بیرون آورد و تکاند. انگار که می‌شناسمش! مِه سحرگاهان که بر دستان فرشتگان است؛ فلسطین را یکپارچه و متحد خواهد کرد و آنگاه فلسطین، همچون براق پیامبر در لحظه معراج، و ستون نور و انگشتری سلیمان خواهد درخشید! ای عروس پیروزی برای بسم‌اللهی که بر لبان با طراوتش خواهد رویید صبر کن».

عباس منصور متولد ۱۹۹۶/۱۰/۲۳ در جنوب لبنان است و از کودکی شروع به فعالیت در عرصه نقاشی کرده است. او بعد از کسب تجربه وارد دانشکده معماری و هنرهای زیبای دانشگاه لبنان شد و بعد از فارغ‌التحصیل شدن، مدرک تحصیلی خود در این رشته را کسب کرد. هنر در نزد او شیوه‌ای از زندگی است که ارزش‌های فرهنگی و زیبایی شناختی بسیاری را به دوش می‌کشد. منصور از علاقمندان ایران و انقلاب اسلامی است و در همان روزهای اول شهادت حاج قاسم طرح ویژه‌ای از وی تصویرگری کرد که بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت. وی تصاویر زیادی با شیوه خاص خود از رهبر انقلاب، امام خمینی و سایر شهدای جبهه مقاومت به تصویر کشیده است.

منبع: صبح نو