۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۳۴ ق٫ظ

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با اشاره به رايزني‌هاي اخير صالحي با مقامات برخي كشورهاي منطقه و با بيان اينكه سفرهاي ديگري در پيش است، از سفر وزير خارجه كشورمان به عراق در آينده‌اي نزديك خبر داد.

سفر صالحی به عراق در آینده‌ای نزدیک

مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس سفرهاي اخير علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان را به كشورهاي منطقه از جمله قطر، عمان و امارات به منظور تبادل نظر و رايزني در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌اي عنوان كرد و افزود: اميدواريم با رايزني‌هايي كه صورت مي‌گيرد تصميمات صحيحي در برخورد درست با مطالبات مشروع مردم اخذ شود و شاهد برقراري ثبات و امنيت در منطقه باشيم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بيان اينكه اقدامات و رايزني هاي اين دستگاه ادامه خواهد داشت، افزود: سفرهاي ديگري در پيش است و از جمله وزير امور خارجه به زودي به عراق سفر خواهد كرد.

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار فارس درباره اخبار منتشر‌شده در خصوص عليرضا عسگري معاون وزير دفاع اسبق، بار ديگر ربوده شدن عسگري را محكوم و از رژيم صهيونيستي و حاميان آن خواست كه به اين اعمال ضدانساني خاتمه دهند.

مهمان‌پرست بار ديگر برخورد خشونت آميز و استفاده از نيروهاي نظامي و امنيتي ساير كشورها براي سركوب مردم بحرين را محكوم كرد.

وي در توصيه‌اي از كشورهاي منطقه خواست كه از وارد شدن به فتنه‌هايي كه توسط رژيم صهيونيستي و حاميان آنها براي كشورهاي منطقه در حال طراحي است، بپرهيزند.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي روابط ايران و مصر را در ثبات، امنيت و توسعه منطقه مؤثر خواند و گفت: ما از ارتقاي سطح روابط استقبال مي‌كنيم.

مهمان‌پرست همچنين با اشاره به ديدار وزراي خارجه ايران و مصر در حاشيه نشست جنبش عدم تعهد در اندونزي از سفر معاون منطقه‌اي وزارت خارجه كشورمان به مصر قبل از اين نشست و در راستاي پيگيري مذاكرات دو كشور خبر داد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01