۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۱۰:۳۲ ب٫ظ

"جف مورل " معاون رسانه‌اي وزارت دفاع آمريكا درباره سفر دوره‌اي گيتس به منطقه گفت: آشكار است كه محور اصلي ديدار گيتس از منطقه ايران است.

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع آمریکا به عراق

وزير دفاع آمريكا در سفري اعلام نشده بعد از عربستان سعودي راهي عراق شد.

به نقل از سيانان، "رابرت گيتس " وزير دفاع آمريكا كه براي ديدار با مقامات آل سعود به رياض رفته بود، در سفري اعلام نشده و غيرمنتظره وارد بغداد شد.

اين دومين سفر دوره‌اي گيتس بعد از آغاز حملات نظامي ناتو عليه معمر القذافي ديكتاتور ليبي در اين كشور بوده است.

هواپيماي حامل گيتس ديشب ساعت 9 و سي دقيقه از رياض وارد بغداد شد، وي قرار است در اين سفر با تعدادي از مقامات عراقي و فرماندهان نيروهاي آمريكايي در اين كشور ديدار و گفت‌وگو كند.

وي بعد از انجام اين ديدار ها در بغداد آخر وقت امروز به شمال عراق خواهد رفت تا با "مسعود بارزاني " رئيس اقليم كردستان عراق نيز ديدار كند.

گيتس در عربستان نيز ضمن ديدار با ملك عبدالله بن عبدالعزيز شاه اين كشور با معاون وزير دفاع و بازرس كل در امور نظامي عربستان نيز ديدار و گفتوگو كرد.

"جف مورل " معاون رسانه‌اي وزارت دفاع آمريكا درباره سفر دوره‌اي گيتس به منطقه گفت: آشكار است كه محور اصلي ديدار گيتس از منطقه ايران است.

آمريكا حامي اصلي سناريوي ايران هراسي ميان كشورهاي منطقه است و سعي دارد تا با انحراف افكار عمومي از انقلاب‌هاي منطقه‌اي آنها را زمين‌گير كرده و علاوه بر ابقاي سلطنت‌هاي استبدادي بر اساس منافع خود در اين كشورها، گام‌هايي را براي فشار هرچه بيشتر بر ايران بردارد.

گيتس دو هفته پيش نيز به منطقه سفر كرده و به مصر و سرزمين‌هاي اشغالي و فلسطين و اردن رفته بود.

 

زمان انتشار : 1390-01-18