۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۶:۱۷ ب٫ظ

در اين بيانيه آمده است متهميني كه جرم آنها در ارتباط با به آتش كشيدن تاسيسات عمومي و خصوصي و بستن راه‌ها، ايجاد توقف در روند عبور و مرور، توهين به كارمندان و حمله به آنها و مقابله با نيروهاي نظامي ثابت شده به دادگاه ويژه فرستاده مي‌شوند تا بر اساس قانون به دليل ارتكاب اعمال خلاف

سلطان قابوس 234 نفر از معترضین بازداشتی عمان را عفو کرد

پادشاه عمان 234 تن از جمع معترضيني را كه در جريان تظاهرات اعتراض‌آميز اخير اين كشور بازداشت شده بودند، عفو كرد.

به نقل از خبرگزاري عمان، دادستاني كل عمان ديروز در بيانيه‌اي اعلام كرد بر اساس نتايج تحقيقات صورت گرفته از سوي دادستاني كل عمان در ارتباط با عاملان ارتكاب جرائم در برخي از استان‌هاي اين كشور كه مجموعه‌اي از جرائم جنايي از سوي عاملان آن را ثابت كرده است، سلطان قابوس دستور عفو 234 نفر از بازداشتي‌هاي متهم به ارتكاب جرم تجمع غيرقانوني در اماكن و مسيرهاي عمومي استان‌هاي صحار، عبري، ضنك و ينقل را صادر كرد.

در اين بيانيه آمده است متهميني كه جرم آنها در ارتباط با به آتش كشيدن تاسيسات عمومي و خصوصي و بستن راه‌ها، ايجاد توقف در روند عبور و مرور، توهين به كارمندان و حمله به آنها و مقابله با نيروهاي نظامي ثابت شده به دادگاه ويژه فرستاده مي‌شوند تا بر اساس قانون به دليل ارتكاب اعمال خلاف قانون مجازات شوند، اما تعداد اين متهمان نامشخص است.

عمان اواخر ماه فوريه سال جاري شاهد اعتراضات گسترده‌اي بود كه در آن مردم اين كشور به ويژه شهر صنعتي صحار با بستن مسير منتهي به كارخانه‌هاي واقع در اين منطقه خواستار اصلاحات سياسي و اقتصادي شده بودند و در جريان اين اعتراضات شماري از معترضان كشته شدند از جمله اينكه اخيرا با صدور فرماني، يك ميليارد دلار براي جلب نظر و تأمين خواسته‌هاي معترضان اختصاص داد.

اين تظاهرات باعث شد تا پادشاه عمان مجبور به ايجاد تغييرات گسترده‌اي در كابينه به همراه وعده‌هاي فراوان درباره گسترش آزادي و كمك به توسعه مشاركت سياسي مردم شود.

مردم عمان پيش از اين در اعتراض به وضعيت نابسامان معيشتي و وجود فساد اقتصادي در كشور، تظاهرات كردند و خواستار اصلاحات شدند.

سلطان قابوس همچنين 12 وزير كابينه دولت را براي مقابله با فساد بركنار كرد اما گروه‌هاي مردمي به اين امر راضي نشدند و خواستار مجازات مفسدين شدند.

 

زمان انتشار : 1390-02-01