۱۳۹۷/۱۰/۰۱
۱۲:۲۰ ب٫ظ

«سلفی‌ها»‌ نوشته رودپگر لوهلکر و ترجمه علی عبداللهی و لیلا قنبریان از سوی انتشارات کوله پشتی منتشر شد.

«سلفی‌ها» در بازار کتاب ایران

به گزارش الأمه:

 کتاب «سلفی‌ها» با عنوان فرعی ظهورمذهبیون عربستان سعودی و اسلام نوشته رودپگر لوهلکر و ترجمه علی عبداللهی و لیلا قنبریان از سوی انتشارات کوله پشتی منتشر شد.

در این کتاب به‌طور مفصل به مساله سلفی‌ها پرداخته شده است و علی عبداللهی یکی از مترجمان کتاب در یادداشتی که در ابتدای این کتاب منتشر شده، نوشته که کتاب «سلفی‌ها» یکی از جدیدترین منابع مهم موجود در این زمینه، به زبان آلمانی است که با دقتی مثال‌زدنی، ما را با تمام جوانب این پدیده آشنا می‌کند.

این کتاب، ماه‌هاست در صدر پرفروش‌ترین آثار قرار دارد و حقایق بسیاری را در مورد این جنبش برای خواننده آشکار می‌کند. با مطالعه این کتاب، به عمق تفکرات واعظان سلفی محاسن بلند و سبیل تراشیده‌ای پی می‌بریم که اغلب با لباس‌های بلند و شلوارهای گشاد با پاچه‌هایی که تا قوزک پای‌شان می‌رسد، در انظار عموم ظاهر می‌شوند.

آنها فقط در مدارس سلفی و مساجد مستقر نیستند بلکه با حضور در کانال‌های رادیویی و تلویزیونی، یوتیوب و سایر رسانه‌ها به خانه‌های تک‌تک مخاطبان راه‌یافته‌اند.

سلفی‌ها جزو معدود کتاب‌های نوشته شده در این زمینه به زبان آلمانی است که مخاطب را با تمامی جوانب سلفی‌گری آشنا می‌کند‌، از واقعیات تکان‌دهنده‌ای پرده بر می‌دارد و به پدیده‌ای می‌پردازد که فراتر از جنبشی صرفا نظری ـ اعتراضی در دل اسلام سیاسی با دستاویز بازگشت به «سلف» سوختبار اقدامات خونین القاعده‌، طالبان،‌ وهابیون سعودی‌، خلافلت اسلامی داعش را فراهم کرده است.

کتاب «سلفی‌ها» نوشته رودپگر لوهلکر و ترجمه علی عبداللهی و لیلا قنبریان با 223 صفحه و قیمت 25 هزار تومان توسط انتشارات کوله‌پشتی منتشر شده است.

 

منبع: تسنیم