۱۳۹۸/۱۲/۲۰
۸:۴۲ ق٫ظ

دانشگاه ابن خلدون در استامبول میزبان سمپوزیوم چهار روزه با عنوان «کار علمی دانشمندان مسلمان- مسیحی در زمینه فلسفه و الهیات دینی» می باشد.

سمپوزیم «فلسفه و الهیات اسلام و مسیحیت» در استانبول برگزار می‌شود

به گزارش الأمه:

دانشگاه ابن خلدون در استانبول، پایتخت ترکیه، میزبان اساتید و دانشگاهیان مسلمان و مسیحی از سرتاسر جهان در اجلاسی پیرامون فلسفه و الهیات دینی می باشد.

 این دانشگاه که در منطقه تاریخی سلیمانیه در استانبول واقع شده برگزار کننده سمپوزیومی با عنوان «کار علمی دانشمندان مسلمان- مسیحی در زمینه فلسفه و الهیات دینی» می باشد که در تاریخ ۹-۱۲ مارس ۲۰۲۰ با حضور شخصیت های مذهبی دو دین برتر جهان برگزار می گردد.

اساتید دانشگاهی کلی جیمز کلارک ، برهان کوراوغلو و انیس دوکو ریاست این سمپوزیوم چهار روزه را که در آن کارگاه های آموزشی فلسفه و علوم نیز برگزار می گردد به عهده خواهند داشت.

دوکو در گفتگو با خبرنگاران گفت: اعضای دانشگاه های مختلف در مورد روابط بین الهیات، علم و فلسفه بحث و گفتگو خواهند کرد.

وی گفت: به اتفاق دانشمندان ترکیه ، ایالات متحده و مالزی فرصتی خواهیم داشت تا درباره دین و علم از دیدگاه اسلام و مسیحیت بحث کنیم. یکی از مهمترین اهداف این سمپوزیوم افزایش همکاری بین دانشگاهیان مسلمان و مسیحی است و آنها می خواهند هم در کارهای دانشگاهی و هم فرهنگی همکاری داشته باشند.

این سمپوزیوم به زبان انگلیسی و با هدف افزایش مشارکت دانشگاهیان ، دانشجویان و علاقه مندان به موضوعات مذکور برگزار می گردد.

در اولین جلسه سمپوزیوم ، پروفسور کلی جیمز کلارک سخنرانی با عنوان «دین و خشونت»  ارائه داشت.

کلارک گفت: راه حل اختلافات ما گفتگو است. ما باید روی تعصبات بد تمرکز کنیم. نه مسلمانان و نه مسیحیان جهان یک روش تفکر یکسان ندارند.

 

منبع: حوزه نیوز