۱۳۹۷/۰۹/۱۹
۷:۰۱ ب٫ظ

"سومین نشست دوستداران و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی " با حضورجمعی از فارغ التصیلان دانشگاه های کشورمان و دانش آموختگان مرکز فرهنگی ج.ا.ا در لاذقیه برگزارگردید.

سومین نشست دوستداران زبان وادبیات فارسی

به گزارش الأمه:

وابسته فرهنگی کشورمان در ابتدا از تمامی کسانی که زحمت کشیده اند و از روز تعطیل و استراحت خود گذشتند ودر این مراسم شرکت کردند تقدیر و تشکر کرد.

آقای حسینی درقه در ادامه صحبت های خود گفت: این سومین جلسه دوستداران زبان فارسی است که برای منسجم ترکردن این دوستی و محبت، آن را برگزار می کنیم. لذا، از تمامی استادان عزیز زبان فارسی و تمامی اعضاء گروه که در تهیه و تنظیم این مراسم تلاش کرده اند تشکر کرد.  ایشان به بیان چند موضوع مهم از جمله حضور برخی از شرکت سرمایه گذار بزرگ ایرانی (پروژه های آب رسانی و کشاورزی) که برای انجام خدمت رسانی و سرمایه گذاری به لاذقیه آمدند اشاره کرد و این حضور را گامی مهم در ایجاد تولید شغل و برقرار ارتباط بیشتر میان دانش آموختگان این مرکز با این شرکت ها دانست.

وی همچنین راه اندازی کنسولگری ج.ا.ا که در آینده نزدیک در لاذقیه مشغول به کار خواهد شد را برای فراگیران زبان فارسی پر اهمیت دانست و آن را قدمی در ایجاد ارتباط بیشتر جهت بهره مندی کسب و کار قلمداد نمود و افزود: به همین منظور از دانش آموزان زبان فارسی درخواست تلاش و کوشش بیشتر برای بهتر آموزی زبان فارسی را داریم. این همان ایجاد انگیزه ای بود که ما دنبال آن بودیم. لذا، آموزش را سر لوحه کارهای خود قرار دهید، شاید امروز به کار شما نیاید اما دیری نخواهد گذشت که می بیند به شما کمک می کند.

ایشان در خصوص فعالیت های گروه "دوستداران زبان فارسی در فضای مجازی" برای حاضرین در مراسم مطالبی را بیان کرد و گفت: برای فهم بهتر و یادگیری درست، گروه های مختلف براساس سطح تحصیلی فراگیران زبان فارسی تشکیل شد.که در حال حاضر "سطح ترجمه" بهترین های آنان می باشند، گروه بسیار غنی، فعال و با نشاط. مطالبی که در این گروه بارگذاری می گردد شامل: موضوعات ادبی، ادبیات فارسی شعر، سخنان پند آموز، حکیمانه، نقد و بررسی برخی کلمات و ضرب المثل ها فارسی می باشد. این موضوعات به فهم و بالابردن درک بهتر از مطالب برای دوستداران زبان فارسی کمک شایانی کرده است.

 سپس مراسم با سخنان خانم" نور" در خصوص "شب یلدا" و چگونگی زنده نگه داشتن این میراث ایرانیان، آغاز گردید.

برنامه بعدی اجرای نمایش توسط گروه دوستداران زبان فارسی بود که با توجه به تنظیم و تمرین این برنامه از ماه قبل به طور بسیارزیبای از سوی بازیگران نقش آفرین گردید و تشویق شرکت کنندگان را به همراه داشت.

برگزاری مسابقه "چیستان" از قسمت های دیگر این مناسبت بود که رنگ و نقش ادبیات فارسی و آشنایی با ضرب المثل های ایرانی را برای علاقمندان بیان می کرد.

و آخرین برنامه  مربوط به گروه موسیقی دوستداران زبان وفارسی با عنوان"عشق یعنی یک پلاک" به خواندگی علیرضا زند  بود که مورد تشویق حضار قرارگرفت.

همچنین نقاشی خانم (فاطمه دیرالزور)ترسیم شده از تصویر وکلام امیرمومنان علی علیه السلام، در معرض دیدحاضران قرارگرفت.