۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۴:۳۸ ب٫ظ

حوزه علمیه قم در ساخت شخصیت سید حسن نصرالله نقش بسزایی داشته است. نصر الله در ایران به مقام اجتهاد دست پیدا کرد... سید حسن نصرالله چهره محبوب جهان اسلام کسی است که دعای یک میلیارد و نیم مسلمان بدرقه راه او در مبارزه علیه اسرائیل است.

سید حسن نصرالله از نگاه یک نویسنده الجزایری

به نقل از سایت خبری المنار، یک نویسنده الجزائری در مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به شخصیت سید حسن نصر الله»، به شخصیت این رهبر بزرگ لبنانی می‌پردازد و با نگاهی به دوره‌های مختلف زندگی نصر الله این شخصیت و رهبر لبنانی را معرفی می‌کند. از دید این نویسنده شخصیت سید حسن نصر الله براساس سه رکن اساسی پایه‌گذاری شده است. شناخت خداوند باریتعالی و عشق به او در درجه نخست تکوین شخصیت او قرار می‌گیرد. دوم تاثیر شخصیت والای امام حسین و واقعه عظیم کربلا و در نهایت نیز بعد سیاسی و دینی این شخصیت می‌باشد. براساس این ارکان شخصیت خاص و منحصر به فرد سید حسن نصر الله شکل گرفته است و تا به این اندازه مورد احترام روشنفکران و اندیشمندان قرار گرفته است.

یحیی ابوزکریا نویسنده این مقاله در مقدمه مطلب مذکور می‌نویسد که سید حسن نصر الله فارغ‌التحصیل هیچ یک از دانشگاه‌های غربی و یا حتی عربی نیست، اما با این حال تبدیل به مرجعی شده است که روشنفکران و اندیشمندان به او می‌پردازند و اصحاب قلم مشتاق نوشتن درمورد او و شخصیت او می‌باشند.

نویسنده مذکور در ادامه مقاله خود می‌گوید حوزه علمیه قم در ساخت شخصیت سید حسن نصرالله نقش بسزایی داشته است. نصر الله در ایران به مقام اجتهاد دست پیدا کرد.  

سيد حسن در سال ۱۹۶۰ در منطقه اشرفيه بيروت به دنيا آمد. در دوران نوجوانی به همراه شهید سید عباس موسوی عازم نجف گردید تا در مدرسه علوم اسلامی شیعیان به تحصیل علوم دینی بپردازد. در سال 1978 رژیم بعثی این دو را از عراق اخراج کرد. نصر الله برای ادامه تحصیل به قم آمد و پس از کسب درجه اجتهاد به بیروت بازگشت. در سال 1982 پس از فشارهای جبهه ملی نجات بر جنبش امل جهت برقراری صلح با اسرائیل، نصرالله به همراه شهید سید عباس موسوی و چند تن دیگر از جنبش امل خارج شدند و گروه مقاومت اسلامی را که بعدها به حزب الله مشهور شد، در برابر احزاب لائیک تشکیل داد.

 

زمان انتشار : 1391-02-10