۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۱۰:۰۲ ب٫ظ

اما آنچه در اين ميان به نظر با واقعيت‌هاي ميداني و عملكرد آل‌خليفه بسيار همخواني دارد، شباهت‌هايي است كه ميان اين رژيم و رژيم صهيونيستي وجود دارد

شباهت‌های اشغال بحرین و فلسطین و دوستی آل خلیفه با صهیونیست‌ها

آنچه اين روزها در بحرين روي مي‌دهد شباهت تام و تمام با حوادث فلسطين اشغالي دارد و بر اساس واقعيات موجود، صهيونيست‌ها آموزش مزدوران وابسته به آل‌خليفه براي سركوب مردم را بر عهده دارند.

پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم در يادداشتي به شباهت‌هاي تام و تمام تحولات بحرين با حوادث فلسطين اشغالي پرداخت و افزود: يك ماه و نيم پس از قيام مردم بحرين براي تحقق خواسته‌هاي مشروع خود، آنها نه تنها به اين خواسته‌‌هاي خود نرسيدند، بلكه در ادامه با اشغال سرزمين‌شان توسط بيگانگان سعودي، اماراتي و كويتي مواجه شدند تا همراه با مزدوران وابسته به آل‌خليفه اقدام به قتل عام مردم و سركوب شديد آنها كنند.

اما آنچه در اين ميان به نظر با واقعيت‌هاي ميداني و عملكرد آل‌خليفه بسيار همخواني دارد، شباهت‌هايي است كه ميان اين رژيم و رژيم صهيونيستي وجود دارد. اين شباهت‌ها را مي‌توان اينگونه بر شمرد:

1- بحرين و فلسطين هر دو اشغال شده‌اند: در اولين شباهت نزديك، بحرين و فلسطين هر دو سرزمين‌هاي اشغالي به شمار مي‌روند. در بحرين اقليت كوچكي بنام آل‌خليفه كه از بيابان‌هاي نجد وارد آنجا شدند با حمايت انگليسي‌ها موفق به تثبيت موقعيت خود شدند، در فلسطين نيز صهيونيست‌ها در حالي كه اقليت كوچكي بودند با حمايت انگليسي‌ها سرزمين ديگران را اشغال كردند.

2- شباهت در تغيير ساختار هويتي: آل‌خليفه در طول سال‌هاي اخير تلاش گسترده‌اي كرده تا با وارد كردن مهاجران خارجي تركيب جمعيتي آنجا را تغيير دهد، اين سياست درست آموزه‌اي است كه آنها از صهيونيست‌ها فرا گرفته‌اند. حكايت فلسطين اما 60 سال است كه ادامه دارد.

3- مقابله با مردم معترض: در سركوب مردم فلسطين، صهيونيست‌ها از ارتش، توپ، تانك، بالگرد و هواپيما استفاده مي‌كنند، همين اتفاق در مورد بحرين هم روي داده است. اشغالگران خارجي و مزدوران داخلي آل‌خليفه از تمام سلاح‌ها و امكانات براي سركوب مردم بهره مي‌گيرند.

4- آواره كردن مردم: مساله آوارگان فلسطيني دهه‌ها است كه بر سر زبان‌ها است، صهيونيست‌ها با آواره كردن مردم فلسطين سرزمين‌هاي آنها را غصب كرده و مي‌كنند، همين رويداد در طول دهه‌هاي گذشته هم به شدت جريان داشته و دارد. تاكنون هزاران بحريني به جرم مسلمان و شيعه بودن اخراج شده و آواره شده‌اند كه اين مساله در قيام اخير شدت و حدت بسيار بيشتري داشته است.

5- ويران كردن منازل و اماكن مقدس: براي اولين بار اين رژيم صهيونيستي بود كه شيوه ويران كردن منازل و نمادهاي مذهبي مسلمانان فلسطيني را در پيش گرفت و بلدوزرهاي كاترپيلار ساخت آمريكا به عنوان نماد ويراني در سرزمين‌هاي اشغالي عكس اول بسياري روزنامه‌ها بود، حال رژيم آل‌خليفه با الگو برداري - آموزش مستقيم - از صهيونيست‌ها اقدام به انهدام منازل و مساجد مخالفان - مسلمانان شيعه - مي‌كند.

چندي پيش پايگاه اطلاع رساني العالم در گزارشي تاكيد كرده بود وزير امور خارجه آل‌خليفه به بنيامين نتانياهو ديدار كرده است، سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه بحرين و اسرائيل چه مناسبات اقتصادي مي‌توانند داشته باشند در حالي كه تمام تجارت خارجي بحرين از چند صد ميليون دلار تجاوز نمي‌كند؟ آيا غير از اين بوده كه افسران اطلاعاتي و امنيتي اسرائيلي براي آموزش مزدوران آل‌خليفه به كار گرفته شوند؟ همانگونه كه در خبرها آمده بود بازجوهاي انگليسي مخالفان بحريني را شكنجه مي‌كنند.

سوال مهم مطرح ديگر اين است چرا بايد بحريني كه بيش از 99 درصد مردم آن مسلمان هستند سفيري را به آمريكا بفرستد كه يك يهودي دو آتشه طرفدار صهيونيسم بين‌الملل باشد، نه اين موضوع در راستاي طرح نزديكي آ‌ل‌خليفه و صهيونيست‌ها براي سركوب مردم فلسطين و بحرين بوده است.

البته در مورد دلايل آموزش مزدوران بحريني توسط افسران موساد و شاباك اسرائيل مي‌توان دلايل عمده ديگري را هم برشمرد، اما همين اندازه نيز كفايت مي‌كند تا ثابت شود رژيم آل‌خليفه و اشغالگران سعودي با صهيونيسم بين‌الملل همراه هستند و آنها در سركوب مردم بحرين همكاري‌ نزديكي دارند.

صهيونيست‌ها نه تنها به آل‌خليفه در بحرين براي سركوب مردم كمك مي‌كنند، بلكه افشاي روابط پشت پرده صهيونيست‌ها با رژيم قذافي و كشف سلاح‌هاي ساخت اين رژيم توسط انقلابيون نشان داد هر جا بحث سركوب پيش مي‌آيد، صهيونيست‌ها به عنوان پاي ثابت آن حاضر هستند همان‌گونه كه در موضوع كشمير نيز اين افسران اسرائيلي بودند كه شيوه‌هاي سركوب را به ماموران هندي براي ويران كردن منازل مسلمانان كشميري و آواره كردن آن نشان دادند، روابطي كه در سطحي گسترده‌تر همچنان ادامه دارد و براي انتقام گيري تاريخي صهيونيسم از اسلام و مسلمانان به همه جا سرايت مي‌كند.

 

زمان انتشار : 1390-01-16