۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۳:۱۴ ب٫ظ

در این صفحه فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران فلسطینی، نامه‌هایی را خطاب به شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای در جهان عرب و کشورهای دیگر دنیا نوشته‌اند. حبس‌های انفرادی طولانی مدت، مشکلات جسمی و رنج‌ها و آلام روحی موضوعاتی است که نویسندگان نامه‌های مذکور با شرح آن‌ها برای ا

شبکه‌های ارتباط جمعی راهی برای کمک به اسیران فلسطینی

به نقل از سایت خبری المنار، در راستای کمک به زندانیان فلسطینی دربند اسرائیل، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی فلسطینی در شبکه ارتباطات اجتماعی اینترنتی، صفحه‌ای با نام «درمورد اسیران ما بنویس»، ایجاد کرده‌اند. هدف از ایجاد این صفحه، دعوت از جوانان فلسطینی و اسلامی در سرتاسر جهان می‌باشد تا با نوشتن نامه‌هایی کوتاه درمورد اسیران دربند رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی، در راه رهایی این اسرا گامی برداشته باشند.

در این صفحه فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران فلسطینی، نامه‌هایی را خطاب به شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای در جهان عرب و کشورهای دیگر دنیا نوشته‌اند. تعداد بسیاری از افرادی که در این نامه‌ها مورد خطاب قرار گرفته‌اند از جمله شخصیت‌های بارز و ذی‌نفوذی هستند که می‌توانند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل مشکل اسرای فلسطینی کاری انجام بدهند.

ایجادکنندگان این صفحه معتقدند، می‌بایست به مسئله مهم اسیران فلسطینی به شکل جدی پرداخته بشود. چرا که این اسرا مورد آزار قرار می‌گیرند و شکنجه‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه آنان اعمال می‌کند با قوانین بین‌المللی وضع شده در خصوص حقوق بشر منافات دارد.

در این صفحه تاکنون صدها نامه از فعالان سیاسی قرار داده شده است که با توضیح درد و رنج اسیران فلسطینی، از موسسه‌ها و مجامع عربی و بین‌المللی می‌خواهند تا هر چه زودتر برای حل مشکل این اسرا کاری انجام بدهند.

در میان نامه‌های نوشته شده، برخی نامه‌ها خطاب به هنرمندان کشورهای عربی نوشته شده است. مارسیل خلیفه، ماجده رومی، جولیا بطرس، خالد الصالح و احمد حلمی احمد قعبور از جمله این افراد می‌باشند.

همچنین نامه‌های زیادی برای موسسه‌ها و شرکت‌های گوناگونی چون یونیسف، اتحادیه اروپا و شرکت‌های مختلف فلسطینی، عربی و بین‌المللی نیز نوشته شده است.

حبس‌های انفرادی طولانی مدت که گاه، سال‌ها به طول می‌انجامد، مشکلات جسمی، رنج‌ها و آلام روحی، مشکلات بهداشتی و مصائب خانواده‌های این اسرا، موضوعاتی است که نویسندگان نامه‌های مذکور با شرح و توضیح آن‌ها برای افراد و شخصیت‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی، می‌کوشند راه‌حلی برای آن بیابند.

این فعالان از همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، داستان‌نویسان، شاعران و هنرمندان متعهد و همچنین از تمام صفحات شبکه‌های ارتباط جمعی با موضوع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و حتی صفحات مربوط به بهداشت خواسته‌اند که فریاد درد و رنج اسیران فلسطینی را به گوش جهان برسانند.

این صفحه برای ارتباط آسانتر کاربران اینترنتی به دو زبان عربی و انگلیسی در دسترس قرار گرفته است. 

 

 

زمان انتشار : 1391-03-01