۱۳۹۷/۱۱/۱۳
۵:۱۷ ب٫ظ

شیخ عبدالمهدی کربلایی گفت: در خصوص پدیده های اجتماعی که ساختار اخلاقی و همزیستی اجتماعی را مورد تهدید قرار می کند، وظیفه داریم که معارف الهی و برنامه های اسلام را بیان کنیم و پدیده هایی که جامعه را تهدید می کند معرفی کنیم.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی:

شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی فرد و جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش الأمه:

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(ع) ایراد شد، گفت: در خصوص پدیده های اجتماعی که ساختار اخلاقی و همزیستی اجتماعی را مورد تهدید قرار می کند، وظیفه داریم که معارف الهی و برنامه های اسلام را بیان کنیم و پدیده هایی را که جامعه را تهدید می کند معرفی کنیم.

وی افزود: از جمله این پدیده های اجتماعی افتراء، تلفیق اخبار و انتشار آن و بدون علم سخن گفتن است.

شیخ کربلایی اشاره کرد: فرد و جامعه برای رسیدن به اهداف خود در استقرار جامعه نیازمند تفاهم هستند و هر جامعه ای تنها از طریق گفتگو، تفاهم و اعتماد متقابل می تواند به وظایف خود عمل کند و در نتیجه به اهداف خود برسد که در غیر این صورت تحقق اهداف ممکن نیست.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: اگر زبان یا قلم در انتقال حقایق راستگو و امانتدار باشد، می تواند راه را برای خیر و صلاح جامعه باز کند، امّا اگر در نقل حقیقت با نیرنگ، دروغ پردازی و تحریف همراه باشد در این صورت راه شرارت را باز می کند.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: از جمله مسائلی که در برهه اخیر رواج پیدا کرده، مسئله "تلفیق و فریب"  و گسترش این مسائل از طریق شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی است که بنیان فرد و جامعه را تهدید می کند، لذا باید بیشتر هشیار باشیم.

شیخ کربلایی دلیل اینکه برخی به تلفیق و تحریف اخبار و انتشار آن روی می آورند، حسادت، کینه توزی و دشمنی است و گاهی نیز برای رسیدن به مقام و چاپلوسی برای صاحبان حکومت یا تعصب گرایی است.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: تهمت زدن به مردم به ویژه اهل دین و علما از نظر اسلام جرم و خطای بزرگی است و موجب بی احترامی به شخصیت انسان مؤمن و متنفر شدن مردم از آنان و محرومیت جامعه از اهل علم و دین می شود.

 

منبع: حوزه نیوز