۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۴۰ ق٫ظ

این کتاب شامل پانزده داستان کوتاه می‌شود و نویسنده با تبحر خاص و منحصر به فرد خود، مخاطب را از اولین کلمه شروع داستان تا آخرین کلمه پی در پی غافلگیر می‌کند.

شب‌هایی که غیرمنتظره نبود

نویسندگان و ادیبان در طول تاریخ از شیوه‌ها و قالب‌های ادبی متفاوتی استفاده کرده‌اند تا متناسب با مخاطبان خود  اسلوبی درست را برگزیده باشند. از طرف دیگر گاه نویسندگان برای دور شدن از تکرار اسلوب‌های خود دست به نوآوری هایی زده‌اند که علاوه بر ابتکار مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و همچنین کسالت و یکنواختی را از آثارشان دور کنند. ظهور انواع اسلوب‌های نگارشی و ادبی و شیوه‌های بیانی _ که هر کدام با پررنگ کردن زاویه و منظری از مسائل و وقایع به شکل جدیدی به آن‌ها پرداخته است_ همگی نشان از اهمیت بعد نوآوری و ابتکار در آثار ادبی است. البته بی‌شک آن چه که یک ابتکار را در کار ادبی می‌پذیرد و یا رد می‌کند، میزان استقبال  مخاطب است. چون در هر کار ادبی و هنری این رای و نظر مردم است که به اثری رای مساعد و یا مخالف می‌دهد و همین رای نیز بقا و یا فنای اثر را در میان انبوه کارهای دیگر به دنبال دارد. 

حکمت النوایسه شاعر و داستان‌نویس اردنی به احترام این سنت دیرینه ادبی، دست به نگارش کتاب‌هایی با نگرشی جدید زده است. «شب‌هایی که غیرمنتظره نبود»مجموعه داستان‌هایی است از این نویسنده و شاعر که تلفیقی است از شعر و نثر و خواننده در حیرت فرو می‌برد که چگونه شاعر داستان را با کلمات شاعرانه درمیامیزد و یک اثر نو می‌آفریند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، این کتاب شامل پانزده داستان کوتاه می‌شود و نویسنده با تبحر خاص و منحصر به فرد خود، مخاطب را از اولین کلمه شروع داستان تا آخرین کلمه پی در پی غافلگیر می‌کند. کلمات و عبارات به کار رفته با گیرائی بالای خود خواننده را تا پایان داستان همراه می کند و حوادث روایت شده در داستان آن قدر غیرمنتطره هستند که خواننده نتواند پایان را حدس بزند.

«نواختن تارهای تاریخ»، «گویی من سرابم» و «شعری علیه جنگ» از جمله مجموعه‌های شعری النوایسه می‌باشند که تاکنون به چاپ رسیده است. حکمت النوایسه با نوشتن کتاب و پژوهش‌های فراوان، کارنامه پرباری در زمینه ادبیات و فرهنگ دارد.

 

رمان انتشار : 1391-02-01