۱۳۹۷/۰۷/۱۵
۷:۲۲ ب٫ظ

بانوی شطرنج باز الجزایری دیروز و در مراسم قرعه کشی انتخابی مسابقات جهانی شطرنج بعد از اینکه قرعه حریفش به نام ورزشکار اسرائیلی افتاد، به طور کلی از مسابقات جهانی کناره گیری کرد.

شطرنج باز زن الجزایری از بازی در مقابل حریف اسرائیلی امتناع کرد

به گزارش الأمه:

 سابرینا لترش بانوی شطرنج باز الجزایری که طی دو دوره به عنوان قهرمان زن جهان در رشته شطرنج در رده سنی جوانان برگزیده شده بود، روز گذشته و در مراسم قرعه کشی انتخابی مسابقات جهانی شطرنج 2019 بعد از اینکه قرعه حریف وی به نام ورزشکار زن اسرائیلی افتاد به طور کلی از این مسابقات کناره گیری کرد.

وی در توییت منتشر شده در صفحه شخصی خود دلیل این کارش را اینگونه بیان کرد: من در خانواده ای بزرگ شده ام که به من یاد داده اند ارزش های دینی و اعتقاداتم را محترم بشمارم و دینی که من معتقد به آن هستم مرا از رویارویی در مقابل نماینده قومی که فرهنگشان چیزی جز قتل و عام کودکان و اشغال سرزمین های اسلامی نیست، منع می‌کند. من این کناره گیری را بزرگترین پیروزی برای خود و خانواده ام و نیز ملت الجزایر می دانم.

این اقدام وی با واکنش بسیاری از مردم الجزایر رو به رو شد تا جایی که عده ای از او به عنوان قهرمان ملی و دینی یاد کردند و از مسئولین مرتبط خواستند کمال قدردانی و سپاس را از این بانوی صلح طلب به عمل آورند.

 

منبع: حوزه نیوز