۱۳۹۷/۰۷/۰۴
۲:۵۴ ب٫ظ

همایش سالانه «اندیشه اسلامی» با حضور شخصیت های مختلف اسلامی و شیعی از سرتاسر نیجریه، در دانشگاه ایالتی کوجی برگزار شد و سخنرانان همایش به ضرورت انقلاب فکری برای آزادی شیخ زکزاکی تاکید کردند.

شیعیان نیجریه همایش سالانه «اندیشه اسلامی» برگزار کردند

به گزارش الأمه:

همایش سالانه «اندیشه اسلامی» توسط جامعه شیعیان برگزار شد. انجمن آکادمیک جنبش اسلامی نیجریه، همایش سالانه «اندیشه اسلامی»  را با حضور شرکت کنندگانی از بخش های مختلف این کشور در دانشگاه ایالتی کوجی برگزار کرد.

موضوع همایش امسال «انقلاب فکری: بهترین جایگزین برای براندازی ستمگران» بود. دکتر محمد هاشم، شیخ احمد بلو، دکتر وزیری عیسی آدم، مهندس ربی المحمد و خانم فاطمه نادا از سخنرانان این همایش اسلامی بودند.

ضرورت انقلاب فکری برای آزادی شیخ زکزاکی

ملک یونس سخنران کلیدی همایش، در صحبت هایش به فعالیت های انجمن آکادمیک در زمینه اندیشه اسلامی و دلایل اهمیت و برگزاری همایش در منطقه میانی نیجریه اشاره کرد.  تمامی سخنرانان همایش نیز در گفته هایشان به ضرورت «انقلاب فکری» و اهمیت ایستادگی برای آزادی  شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه تاکید کردند.

احمد عیسی شیبو از شخصیت های جنبش به بررسی مفهوم انقلابی در فلسفه شیخ زکزاکی پرداخته و ابراز کرد که انقلاب به معنای تغییر رویه است نه تغییر حکومت.

گفتنی است شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه است که از سال 2015 تاکنون بدون محاکمه و دادگاه همراه با همسرش در حبس به سر می برد. با وجود حکم دیوان عالی نیجریه در رابطه با غیرقانونی بودن حبس ایشان و مبارزات شیعیان، ایشان هنوز در اسارت است.

 

منبع: حوزه نیوز