۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۹:۳۰ ب٫ظ

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس برنامه های اولیه بارگیری محموله های نفتی، صادرات نفت نیجریه در ماه ژوئیه نسبت به ماه پیش از آن اندکی کاهش می یابد، در حالی که این مقدار در ماه ژوئن به بالاترین سطح از 6 ماه گذشته می رسد اما حجم صادرات نفت این کشور همچنان بالای سطح دو میلیون بشکه

صادرات نفت نیجریه کاهش می یابد

گروه بین الملل: صادرات نفت نیجریه در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن با اندکی کاهش همراه خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس برنامه های اولیه بارگیری محموله های نفتی، صادرات نفت نیجریه در ماه ژوئیه نسبت به ماه پیش از آن اندکی کاهش می یابد، در حالی که این مقدار در ماه ژوئن به بالاترین سطح از 6 ماه گذشته می رسد اما حجم صادرات نفت این کشور همچنان بالای سطح دو میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

بنا بر این گزارش، صادرات نفت نیجریه در ماه ژوئیه به حدود دو میلیون و 600 هزار بشکه در روز یا در مجموع 64 میلیون بشکه می رسد.

بر پایه برنامه های اولیه بارگیری محموله های نفتی نیجریه در ماه ژوئن این کشور روزانه دو میلیون و 150 هزار بشکه نفت خام صادر می کند.

با توجه به سال ها حمله ستیزجویان نیجریایی به تاسیسات منطقه نفت خیز دلتای نیجر تولید نفت خام بزرگ ترین کشور صادر کننده نفت خام آفریقا با کاهش همراه بوده است؛ اما پس از اجرای عفو عمومی ستیزجویان از سوی دولت در سال 2009 از موج حملات به تاسیسات نفتی در منطقه دلتای نیجر کاسته شد و انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه آوریل بدون حمله به تاسیسات نفتی برگزار شد.

سطوح کنونی صادرات نفت خام نیجریه نشان می دهد که تولید این کشور غرب آفریقا بیش از سهمیه تولید خود در اوپک نفت تولید می کند.

برنامه های بارگیری نشان می دهد که حجم محموله های انواع نفت «کوا اوبه» و «بونی لایت» نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته است , نیجریه در ماه ژوئیه روزانه 337 هزار بشکه نوع «کوا اوبه» و 215 هزار بشکه «بونی لایت» صادر می کند.

معامله گران اعلام کردند: کاهش صادرات نفت نیجریه در ماه ژوئیه به دلیل طولانی بودن این ماه نسبت به ژوئن است.

نیجریه، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و نفت آن از نوع سبک و مورد استفاده پالایشگران آمریکایی است.

سهمیه تولید نیجریه در اوپک یک میلیون و 673 هزار بشکه در روز است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01