۱۳۹۹/۰۳/۲۴
۹:۰۲ ق٫ظ

مسجد قبا که نخستین مسجد جهان اسلام به شمار می‌رود، با دستور سعودی‌ها در ساعات اقامه نماز با رعایت نکات بهداشتی بر روی نمازگزاران باز است، اما امروز با وجود نزدیک شدن به اذان ظهر، زائران در هوای گرم، پشت درهای بسته، صف تشکیل دادند.

صف‌های طولانی نمازگزاران پشت درهای مسجد قبا + عکس

به گزارش الأمه:

با شیوع کرونا در عربستان، مسجدالنبی (ص)، مسجدالحرام و همچنین تمامی مساجد این کشور تعطیل شد، اما در روزهای اخیر با توجه به درخواست‌های مکرر مردم مدینه، مسجد نبوی بر روی مردم باز شد و زائران با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی به اقامه نماز جماعت می‌پردازند.
همچنین به دستور دولت سعودی، تمامی مساجد عربستان به جز مسجدالحرام و مساجد مکه مکرمه بر روی مردم باز شدند و قرار شد تنها در ساعات اقامه نماز، مردم بتوانند به این اماکن مقدس مشرف شوند.
بر همین اساس، مسجد قبا که نخستین مسجد جهان اسلام به شمار می‌رود نیز در ساعات اقامه نماز بر روی زائران باز است و بسیاری از مردم مدینه منوره برای اقامه نماز جماعت به این مسجد مشرف می‌شوند.


لحظاتی پیش در حالی که نزدیک به اقامه نماز ظهر در مدینه منوره است، همچنان مسجد قبا بر روی زائران باز نشده و در پشت درهای این مسجد، صف‌های طولانی تشکیل شده است. به طوری که زائران زیر آفتاب سوزان با دمای بالای ۴۱ درجه همچنان پشت درهای مسجد قبا هستند تا بتوانند برای اقامه نماز وارد شوند.
به گزارش فارس، مسجدالنبی (ص) از هشتم شوال بر روز زائران باز است و هر روز نماز جماعت با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور نمازگزاران اقامه می‌شود.

 

منبع: فارس