۱۳۹۹/۰۳/۰۶
۹:۱۹ ق٫ظ

شوخی‌های تکراری و طرح‌های قدیمی باعث‌ پسرفت سریال‌های کمدی مصری در رمضان امسال شد.

ضعیف شدن سریال‌های مصری

به گزارش الأمه:

الجزیره در گزارشی درباره ضعف‌های سریال‌های رمضانی در مصر نوشته است: جای خالی فیلم‌نامه‌های قوی و طنز موقعیت و نیز باز شدن پای نزدیکان شرکت‌های تولیدی بزرگ به مجموعه‌های طنز خنده را بر لب مخاطبان شبکه‌های مصری خشکاند.

سریال «والنتینو» یکی از سریال‌هایی است که هنرمند مصری عادل امام و همراهانش آن را ساخته‌اند؛ اما در بازی عادل امام خستگی ناشی از کهولت سن واضح بود و با توجه به این‌که کارگردانی سریال را پسرش رامی امام بر عهده داشت، می‌توانست بار بازی را به دوش دیگر بازیگران بیندازد.

این سریال محصول شرکت سینرژی است و عادل امام ستاره این شرکت محسوب می‌شود؛ او تنها کسی است که دستمزدش مانند دیگر بازیگران کاهشی نداشته است. با وجود این‌که عادل امام عادت داشت در نقش‌های کمدی در اوج باشد و بدرخشد، امسال توفیق چندانی نسبت به سریال سال گذشته خود به‌دست نیاورد.

همکاری این بازیگر با نویسنده داستان یعنی ایمن بهجت قمر باعث شده تا داستان فاقد مضامین جدید بوده و فیلم‌نامه ضعیفی از آب دربیاید. عادل امام سعی کرد تا با همکاری مجدد با دوستانی که سال‌های گذشته با آن‌ها کارهای موفقی را ارائه داده است، موفقیت داستان را تضمین کند؛ اما این حقه نیز روی مخاطبان تاثیری نداشت و باعث دیده شدن سریال نشد.

«عمرودیاب»، سریال دیگری است که با استفاده از نام یک خواننده معروف سعی در جذب مخاطب داشت، اما سناریو ضعیف آن هیچ شانسی برای دیده شدن باقی نگذاشت. فاروق هاشم و مصطفی عمر نویسندگان این سریال بدون طرح داستان مشکل مالی دو جوانی را روایت می‌کنند که دست به اعمالی زده و هر بار شکست می‌خورند.

گویا اعتماد نویسندگان داستان به بازیگران قهرمان سریال بوده و برحسب این‌که تئاترهای مصری کمدی‌هایی بدون موضوع و داستان ارائه می‌دهند، گمان کرده‌اند که در تلویزیون هم این‌کار جواب می‌دهد، اما نمی‌دانستند این کمدی‌ها فقط مناسب تئاتر است.

سریال «مرد خانه» مجموعه دیگری است که آن هم با وجود بازیگران خوبی همچون عارفه عبدالرسول فرقی با «عمرودیاب» ندارد. شرکت سینرژی در مصر بر آثار مصری سیطره داشته و به واسطه قدرت و ارتباطاتش عرصه را در دست گرفته؛ این در حالی است که شرکت‌های تولیدی کوچک‌تر کارهای موفق‌تری ارائه می‌دهند.

 

منبع: ایسنا