۱۳۹۷/۰۷/۰۱
۱:۵۰ ب٫ظ

وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر تصمیم دارد با افتتاح مهدهای قرآنی در مساجد سراسر این کشور، به کودکان گروه سنی ۴ تا ۵ به صورت رایگان آموزش قرآن ارائه دهد.

طرح الجزایر برای آموزش رایگان قرآن به نوآموزان

به گزارش الأمه:

 این مهدهای قرآنی که از آن‌ به‌عنوان کلاس‌های آمادگی دانش‌آموزان قبل از تحصیل در مرحله ابتدایی تعبیر می‌شود، به صورت رایگان خواهد بود.

وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر با اعلام این خبر تصریح کرد: انتظار می‌رود اصول اولیه زبان عربی و آیاتی از قرآن توسط معلمان  به این کودکان آموزش داده شود تا آنها برای ورود به مدرسه آماده شوند.

وزارت امور دینی الجزایر به همه مساجد اجازه داده است که به شرط آموزش اصول اولیه زبان عربی و آیاتی از قرآن، این طرح را با نظارت  ائمه مساجد و کمیته‌های دینی و معلمانی که از سوی ائمه مساجد انتخاب‌ می‌شوند،  اجرا کنند.

این وزارت‌خانه همچنین بر اصرار خود برای اجرای رسمی این طرح تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزانی که در مساجد پرونده نداشته باشد در مدارس پذیرفته نمی‌شوند.

همچنین ادارات وابسته به وزارت امور دینی الجزایر در استان‌های مختلف این کشور ماه اکتبر(مهرماه) را زمان آغاز به کار این مهدهای قرآنی اعلام کرده‌اند.

در همین رابطه، محمد عیسی، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر با اشاره به ترغیب این وزارت‌خانه برای استفاده از کتاب‎های تدریس شده در مهدکودک‌ها در این مهدهای قرآنی، تصریح کرد: این مهدهای قرآنی تحت پوشش این وزارت‌خانه خواهند ماند و کسانی که داوطلب کار در این مهدها، مساجد و یا مکتب‌خانه‌ها هستند، تحت آموزش قرار گرفته و استخدام می‌شوند.

 

منبع: ایکنا