۱۳۹۷/۰۷/۲۵
۱:۵۳ ب٫ظ

یک محقق حوزه فلسطین و صهیونیسم گفت:‌ اسلام با فرد یهودی تا زمانی که اندیشه‌اش در میان باشد، کاری ندارد، اما اگر بعد عملی بگیرد و جامعه را درگیر سازد، آن زمان با یهود به معنای صهیونیسم دشمن است.

طلایه‌دار مبارزه با صهیونیسم در ایران

به گزارش الأمه:

نشست نقد کتاب «یهودی‌ستیزی؛ واقعیت یا دستاویز سیاسی» با حضور علیرضا سلطانشاهی مؤلف این کتاب و شمس‌الدین رحمانی، محقق حوزه فلسطین و صهیونیسم در سالن اجتماعات مؤسسه جمعیت دفاع از فلسطین عصر سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سلطانشاهی با اشاره به اینکه ۲۴ مهرماه سالروز شهادت امیر توکل کامبوزیا یکی از پیشگامان مبارزه با صهیونیسم در ایران است، بیان داشت:‌ وی شخصیتی بسیار قوی در زمینه مبارزه با یهود بود. این در حالی است که در دوره‌ای که کمتر این مسائل مطرح بود، به مبارزه با تفکرات توسعه‌طلبانه یهود پرداخت.

وی افزود: کامبوزیا در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۳ در مرگ مشکوکی از دنیا رفت که من اعتقاد دارم ایشان را شهید کردند. دو کتاب درباره مرحوم کامبوزیا منتشر شده است که اولی «کامبوزیا؛ ستاره کویر» نوشته «محمود رفعت» است و دومی کتاب«امیر توکل کامبوزیا به روایت اسناد ساواک» است.

نویسنده کتاب «یهودی‌ستیزی واقعیت یا دستاویز سیاسی» ابراز داشت:‌ از مهم‌ترین شاگردان مرحوم کامبوزیا، استاد شمس‌الدین رحمانی است که می‌توانند بهتر درباره شخصیت ایشان صحبت کنند.

وی ادامه داد: مرحوم کامبوزیا از سیاست‌های اسلامی انقلاب امام خمینی شدیداً پشتیبانی می‌کرد و در ارتباط با این علاقه و ارشاد علاقه‌مندان به اعلامیه و نشریات امام از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

سلطانشاهی تصریح کرد: استاد به جز زبان فارسی به زبان‌های عربی، فرانسه، روسی، انگلیسی و ترکی تسلط کامل داشت و در حکمت، عرفان، تفسیر، فلسفه، منطق و به خصوص تاریخ صاحب‌نظر بود. چنان که نظرش درباره تاریخ این بود که علم تاریخ از همه علوم سخت‌تر و از هر علمی محتاج‌تر است.

وی با بیان اینکه یهودی‌‌ستیزی غیرقابل انکار است، افزود: یعنی ما گاهی اوقات مدعی هستیم که یهود ستیز نیستم. ولی در عمل رفتارهای یهود‌ستیزانه از خود نشان می‌دهیم. ما نسبت به یهودی‌ها اگر دست به اقدامی نزنیم، حس بدی داریم که در فرهنگ ما هست.

نویسنده کتاب «یهودی‌ستیزی واقعیت یا دستاویز سیاسی» تصریح کرد: در بحث اعتقادی و رفتاری که در وجود خود یهودی‌هاست و عمدتاً هم در مورد مسیحیان که خاستگاه اروپایی دارند، یهودی‌ها رفتاری دارند که غیریهودی‌ها را برمی‌انگیزاند.

وی ادامه داد:‌ یهودی‌ها کارهایی را انجام می‌دهند تا توجیهی برای غیریهودی‌ها درست کنند که ما می‎خواهیم از اینجا برویم و دلیلش هم این است که ما را اذیت می‌کنند یا می‌کشند. در حالی که چون آن منطقه برای یهودیان نفع اقتصادی دیگر ندارد، دست به مهاجرت می‎زنند و به موجه‌ترین شکل ممکن دست به مهاجرت‌های بزرگ می‌زنند.

سلطانشاهی بیان داشت:‌ به عنوان مثال اصفهانی‌ها با برخوردی که با یهودیان داشتند، تعداد زیادی‌شان مهاجرت کردند یا در هولوکاست، خیل کثیری از جمعیت‌شان به سمت فلسطین حرکت کردند؛ برای اینکه به افکار عمومی دنیا بگویند که نگذاشتند زندگی کنیم و ما را بیرون کردند. این اسطوره‌ها، اسطوره‌های ساختگی یهود است.

شمس‌الدین رحمانی: 

در ادامه این نشست، شمس‌الدین رحمانی محقق حوزه فلسطین و صهیونیسم با بیان اینکه تمام شرایط کنونی جهان حاصل جنگ ۴ هزار ساله یهود با اسلام است؛ اسلامی که از زمان حضرت آدم (ع) وجود دارد، اظهار داشت: سال ۱۳۴۹ در زاهدان، خدمت مرحوم امیر توکل کامبوزیا رسیدم. وسط کویر ایشان یک مزرعه‌ای احداث کرده بود. مرا در اتاق کاهگلی‌اش دعوت کرد. در آنجا به اندازه‌ای کتاب بود که جایی برای نشستن هم وجود نداشت.

 وی با اشاره به اینکه مرحوم کامبوزیا بسیار مقید به رعایت مسائل اسلام بود،‌ افزود: مرحود کامبوزیا سال ۱۳۴۹ حدود دو هفته‌ای دستگیر شد و سپس با فشار فرانسوی‌ها آزاد شد. وی حدود ۱۵ هزار جلد کتاب داشت. همچنین بسیاری از بزرگان از جمله آیت‌الله خامنه‌ای،‌ جلال آل احمد،‌ آیت‌الله طالقانی و غیره با وی گفت‌وگو کرده بودند.

 این محقق حوزه فلسطین با بیان اینکه مرحوم کامبوزیا علت تمام مشکلات را تمامیت‌خواهی‌های شر یهود می‌دانست،‌ گفت: بسیاری از مرگ‌های افراد ضد یهود تاریخ از جمله جلال آل احمد، جمال عبدالناصر و آیت‌الله طالقانی مشکوک بوده است. یهودی‌ها سعی داشته‌اند افرادی از این دست را به سمت خودشان بکشانند، اما زمانی که نتوانسته‌اند در جذب آن‌ها موفق باشند اقدام به ترور آن‌ها کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از اتهامات سرهنگ رضوانی (رئیس ساواک زاهدان) مرگ مشکوک مرحوم کامبوزیا بوده است. فضای سیاسی جاری در جمهوری اسلامی با فضای سیاسی در دوران قبل از انقلاب اسلامی بسیار متفاوت بوده است و باید برای درک مواضع مرحوم کامبوزیا به آن جو سیاسی توجه کامل کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: برای مثال در زمان قبل از انقلاب اسلامی، مرحوم کامبوزیا در ادبیات خودش بین یهود و صهیونیسم فرقی قائل نبود و منظور از یهود در ادبیات وی همان جریان صهیونیسم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر مرحوم کامبوزیا در تبعید گفت:‌ پروفسور «ایتالو» از برجسته‌ترین دانشمندان ایتالیا، پس از دیدار از مزرعه‌ کامبوزیا گفته بود: تا به حال سابقه‌ نداشته که در کویر، ارتفاع یونجه به صد و هشتاد سانتی‌متر برسد و در جای دیگری می‌گوید: استاد کامبوزیا در کشاورزی یک نابغه است و بعضی از چغندرهایی که کاشته وزن آن به بیست و دو کیلو می‌رسد و این در کشاورزی یک کشت اعجاب‌انگیز است.

این محقق حوزه فلسطین با بیان اینکه نقش یهود در صدر اسلام و در نهضت ترجمه متون فلسفی به خوبی مشخص است، بیان داشت: اسلام با فرد یهودی تا زمانی که اندیشه‌اش در میان باشد، کاری ندارد، اما اگر بعد عملی بگیرد و جامعه را درگیر سازد، آن زمان با یهود به معنای صهیونیسم دشمن است.

به گزارش فارس، کتاب «یهودی‌ستیزی؛ واقعیت یا دستاویز سیاسی» نوشته علیرضا سلطانشاهی سال ۱۳۹۶ توسط مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت با همکاری انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این کتاب دارای یک دیباچه و ۶ بخش است که عمده پیرامون مسأله یهودی‌ستیزی بحث مطرح می‌شود تا پیرامون این توهم سیاسی پدید آمده از اروپا و نشر یافته در سایر دنیا سخن بگوید.

همچنین سلسله نشست‌های در قلمرو کتاب با هدف معرفی آثار جدید حوزه فلسطین و صهیونیسم، رونمایی از آثار برجسته، نقد و ارزیابی کتاب، تجلیل از نویسندگان، معرفی و تقدیر از ناشران فعال این حوزه در آخرین سه‌شنبه‌های هر ماه در محل سالن کنفرانس جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس